هواوی در صدر پرفروش‌ ترین برندهای فعال در بازار گوشی هوشمند چین

سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
نتیجه بررسی‌های شرکت تحلیلگر Canalys؛ نشان می‌دهد هواوی در سال ۲۰۱۶ در صدر پرفروش‌ترین شرکت‌های فعال در بازار عرضه گوشی‌ هوشمند در چین قرار گرفته است.
تبلیغات

هواوی موفق شده است در سال ۲۰۱۶، ۷۶.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در بازار چین به فروش برساند. با این تفاسیر، آمار فروش هواوی، سهم مؤثری در ثبت رکورد کلی عرضه ۴۷۶٫۵ میلیون گوشی‌ هوشمند به بازار چین در سال ۲۰۱۶ ایفا کرده است. پس از هواوی به‌عنوان پرفروش‌ترین برند بازار گوشی هوشمند چین، Oppo با فروش ۷۳.۲ میلیون دستگاه در جایگاه بعدی قرار دارد. آمار فروش برای برند سوم این لیست یعنی Vivo به ۶۳.۲ میلیون دستگاه می‌رسد. روی‌هم‌رفته بازار فروش گوشی در کشور چین در سال ۲۰۱۶ رشد ۱۱.۴ درصدی در مقایسه سال به سال تجربه کرده است. این بازار در سال ۲۰۱۵ تنها ۱.۹ درصد در مقایسه با ۲۰۱۴ رشد پیدا کرده بود.

این پیشرفت را بیش از هر چیز باید مدیون فروش ۱۳۱.۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در بازار چین، در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ دانست. سه‌ماهه‌ای که موفق‌ترین فصل تاریخ فروش گوشی‌های هوشمند در کشور چین هم بوده است. میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۶، حدود یک‌سوم از کل فروش بازارهای جهانی در همین مدت را به خود اختصاص داده است.

در نگاهی کلی‌تر، Canalys معتقد است رشد آمار فروش گوشی‌ هوشمند در چین، تحت تأثیر سرمایه‌گذاری Huawei، OPPO و Vivo روی محصولات جدیدی قرار گرفته که علاوه بر تشدید رقابت میان برندهای یادشده، رقبای دیگر را نیز به تلاش هر چه بیشتر وادار کرده است. از جمله موارد قابل توجه دیگر در بازار فعالیت برندهای چینی گوشی هوشمند، افزایش تمرکز آن‌ها بر پرچم‌دارهای تولیدی‌شان است. همین امر باعث شده شرکت‌های چینی در مقایسه با سال‌های گذشته، حالا پرچم‌داران بیشتری را به بازار فروش عرضه کنند.

در لیست پرفروش‌ترین برندهای چینی بازار گوشی هوشمند، پس از شرکت‌های یادشده، شیائومی و اپل جایگاه چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که بر خلاف سه برند اول لیست، آمار فروش شیائومی و اپل در سال ۲۰۱۶، در مقایسه با سال پیش از آن کاهش یافته است. شیائومی در سال ۲۰۱۶، ۵۱.۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار عرضه کرده است که این رقم در مقایسه با سال پیش از آن، از کاهش ۲۱ درصدی حکایت دارد. اپل هم با فروش ۴۳.۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۶، کاهش ۱۸.۲ درصدی میزان فروش تجربه کرده است. کاهش فروش آیفون‌های اپل در بازار چین، تأثیر مستقیمی بر تجارت این برند در ابعاد جهانی گذاشته است. در اثر این افت فروش، عرضه گوشی‌های هوشمند شرکت اپل در سال ۲۰۱۶ با کاهش ۷ درصدی در بازار جهانی روبرو شده است. با این تفاسیر، به نظر می‌رسد اپل سال سختی برای فعالیت و عرض اندام در بازار چین پیش رو خواهد داشت. این در حالی است که باید منتظر ماند و دید شیائومی چه راهکاری برای سازگاری هرچه بیشتر با شرایط بازار چین به کار خواهد بست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات