برنامه ریزی اچ تی سی برای تولید محدود گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۷

سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت اچ تی سی قصد دارد در سال جاری میلادی، تمرکز خود را بر تولید محدود اما همراه با سودآوری گوشی‌ هوشمند بگذارد.
تبلیغات

در بازار تولید گوشی‌ هوشمند، برخی شرکت‌ها تمرکز خود را بر افزایش کمیت می‌گذارند و برخی ترجیح می‌دهند تولیدات کم اما باکیفیتی روانه بازار کنند. سیاست شرکت‌ها هرچه که باشد، در آخر سال تنها یک فاکتور، مهم خواهد بود و آن چیزی نیست جز میزان سود به ثبت رسیده در پرتو فروش گوشی‌های هوشمند شرکت یادشده. شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی تصمیم گرفته است در سال ۲۰۱۷ تمرکز خود را بر تولید تعداد محدود گوشی‌ هوشمند بگذارد. در این راستا، این شرکت اعلام کرده است تنها ۶ یا ۷ گوشی هوشمند را در سال جاری میلادی تولید خواهد کرد؛ اما هدف آن‌ از تولید و عرضه این محصولات، نه افزایش درآمد بلکه افزایش میزان سوددهی اعلام شده است.

چیالین چانگ رئیس بخش گوشی‌های هوشمند شرکت اچ‌تی‌سی در حاشیه رویدادی که به‌منظور ارائه نتایج مالی اچ تی سی برگزار شده بود، تأکید کرد که اچ‌تی‌سی با این سیاست جدید قصد دارد تمرکز خود را بر بهبود کیفیت محصولات عرضه‌شده بگذارد تا به سوددهی دلخواه خود هم برسد. این به آن معنا است که احتمالا خبری از معرفی گوشی‌های سطح پایین توسط این برند تایوانی نخواهد بود؛ زیرا در بازار کاملا رقابتی فعلی، مطمئنا رونمایی از محصولات ویژه سطح پایین نمی‌تواند انتظارات این شرکت را در خصوص کسب سوددهی بالا برآورده کند.

تا اینجای کار، شرکت اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۷، دو گوشی هوشمند HTC U Ultra و HTC U Play را به بازار عرضه کرده است که در ژانویه سال جاری معرفی شدند. هر دو محصول از فریم آلومینیومی که بین صفحه‌های شیشه‌ای در جلو و پشت گوشی قرار دارد، بهره می‌برند و ظاهر چشم‌نوازی دارند. اچ‌تی‌سی اولترا با قیمت ۷۴۹ دلار، محصول سطح بالاتر به‌حساب می‌آید و اچ‌تی‌سی پلی هم در قالب بهره‌مندی از ابعاد کوچک‌تر، قیمتی در حدود ۴۴۰ دلار دارد.

اینکه اچ‌تی‌سی در نهایت قادر خواهد بود به هدف خود مبنی بر تولید گوشی‌های هوشمند باکیفیت بالا برسد یا نه، موضوعی است که تنها با گذشت زمان مشخص خواهد شد. با وجود این، خبر خوب برای طرفداران این برند تایوانی آن است که اچ‌تی‌سی تمرکز بیشتری بر تولید محصولات باکیفیت خواهد گذاشت و البته در پرتو این سیاست، احتمالا سوددهی بالاتری هم تجربه خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات