قایق مسابقه‌ای مرسدس AMG و CIGARETTE با ترکیب GT R و Marauder

دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
قایق مسابقه‌ای مرسدس AMG با همکاری شرکت CIGARETTE و ترکیب خودروی GT R با قایق Marauder رونمایی شد.
تبلیغات

تیم مسابقه‌ای Cigarette و مرسدس AMG به مدت ۱۰ سال است که همکاری گسترده‌ای با همدیگر دارند و حالا شاهد رونمایی از هشتمین نسخه‌ی محدود و سفارشی این دو شرکت هستیم. این دو شرکت خودروهای زیادی را به همراه قایق‌های سفارشی ارائه کرده‌اند که شامل مرسدس بنز SLS AMG، کلاس G-wagen، کانسپت ویژن G و GT S در سال گذشته است. در سال جاری، به مناسبت یک دهه همکاری بین دو شرکت AMG و CIGARETTE و همچنین به مناسبت پنجاه سالگی AMG، دو شرکت ترکیبی از خودروی GT R و قایق مسابقه‌ای Marauder SS به طول ۱۵.۲۴ متر را معرفی کرده‌اند. این ترکیب جدید در نمایشگاه بین‌المللی قایق در میامی به نمایش گذاشته شد.

مرسدس AMG GTR و قایق MARAUDER

با اینکه این دو دستگاه قابل مقایسه با یکدیگر نیستند و یکی برای دریا و دیگری جهت تردد در جاده‌ها است؛ اما هردو دارای شباهت‌های اساسی هستند؛ از جمله ساختار فیبر کربنی، قدرت زیاد و کابین میانی که دارای دماغه‌ای طولانی است. با توجه به جزئیات منتشرشده توسط CIGARETTE، استفاده‌ی گسترده از فیبر کربن در ساختار قایق Marauder ۲۰۱۷، باعث کاهش ۵۹۰ کیلوگرمی وزن این قایق نسبت به نسخه‌ی قبلی شده است. تزیین بدنه‌ی سبک‌وزن و طرح رنگ قسمت بیرونی قایق، توسط سرپرست طراحی دایملر، گوردون واگنر صورت گرفته است که هماهنگ با رنگ «سبز جهنمی مگنو» روی GT R است. این رنگ در واقعیت تداعی‌کننده‌ی پیست نوربرگرینگ در نوردشلایف آلمان است.

مرسدس AMG GTR و قایق MARAUDER

اسکیپ براور، مدیرعامل تیم مسابقه‌ای CIGARETTE در این باره بیان کرد:

از زمان آغاز کار، اعتقاد داشتیم که مرسدس AMG شریک عالی و بدون نقصی خواهد بود؛ دلیل این امر، افتخارات و میراث این دو شرکت در بخش مسابقات است که همواره با حفظ ثبات و تمرکز، محدودیت‌های واقع در عملکرد را کنار رانده‌اند. در حال حاضر شاهد لحظه‌ی افتخارآمیزی تحت عنوان دهمین سالگرد همکاری این دو شرکت هستیم و پرده‌برداری از قایق حرفه‌ای و چشمگیر جدید Marauder SS، نشان‌دهنده‌ی قدرت همکاری ما با مرسدس AMG  است.
مرسدس AMG GTR و قایق MARAUDER

مرسدس AMG GT R، مجهز به پیشرانه‌ی ۴ لیتری ۸ سیلندر با آرایش خورجینی است که به کمک توربوشارژرهای دوقلو، ۵۷۷ اسب‌ بخار قدرت تولید می‌کند. با این حال مشخصات قایق Marauder، بیشتر از این خودرو دلربایی می‌کند. این قایق به دو پیشرانه‌ی مسابقه‌ای Mercury با نام‌های ۱۳۵۰/۱۵۵۰ و پروانه و سیستم هدایت M8 این شرکت مجهز شده است که در مجموع توان خروجی آن‌ها برابر با ۳۱۰۰ اسب‌ بخار است. Marauder دارای دو نوع سوئیچ است که سطح متفاوتی از قدرت پیشرانه را در اختیار راننده قرار می‌دهد؛ کلید مسابقه‌ای تمامی ۱۵۵۰ اسب‌بخار را که تنها با سوخت مسابقه‌ای قابل دستیابی است، در اختیار راننده قرار می‌دهد. کلید دیگر، بیشتر برای لحظات آرام‌تر و لذت بیشتر از رانندگی با این قایق است که با در اختیار قرار دادن ۱۳۵۰ اسب‌ بخار حاصل می‌شود. پیشرانه‌ی ۱۳۵۰ اسب‌بخاری، توانایی تولید تمامی این قدرت را با سوخت ۹۱ اکتانی دارد.

مرسدس AMG GTR و قایق MARAUDER

قیمت این قایق ۱.۸ میلیون دلار برآورد شده است؛ بنابراین قیمت احتمالی ۲۰۰ هزاردلاری مرسدس AMG GT R، قطعاً نمایانگر نقش کمتر آن در ترکیب خودرو و قایق است.

مرسدس AMG GTR و قایق MARAUDER
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات