AMD عرضه پردازنده رایزن را در ابتدای ماه مارس تأیید کرد

جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اِی اِم دی در جریان ارائه‌ی گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۶، تأیید کرد پردازنده‌های رایزن ابتدای ماه مارس عرضه خواهند شد.
تبلیغات

لیسا سو، مدیرعامل کمپانی AMD در جریان ارائه‌ی گزارش مالی این کمپانی برای سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶، اعلام کرد این کمپانی مشتاقانه در انتظار عرضه‌ی تراشه‌های سری رایزن در ابتدای ماه مارس به بازار است. سو در این خصوص گفت:

از اولین روز عرضه‌ی پردازنده‌های سری رایزن، این محصولات در طیف گسترده‌ای در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، اِی اِم دی پردازنده‌های سری رایزن را در اختیار فروشندگان قرار خواهد داد و سپس این پردازنده‌ها برای تولیدکنندگان عرضه می‌شود. این موضوع بدین معنی است که تولیدکنندگانی نظیر دل و اچ‌پی باید برای استفاده از تراشه‌های رایزن در محصولات خود به انتظار بنشیند. هر دو کمپانی استفاده از تراشه‌های نسل جدید اِی اِم دی را تأیید کرده‌اند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط اِی اِم دی این تراشه‌ها یارای رقابت با قوی‌ترین تراشه‌های Core i5 و Core i7 دارند.

اِی اِم دی پیش از این مدعی شد سری پردازنده‌های رایزن، باشکوه‌ترین و بهترین محصولی است که AMD در یک دهه‌ی اخیر راهی بازار خواهد کرد. اِی اِم دی در نظر دارد معماری رایزن را در تراشه‌های سرور خود نیز مورد استفاده قرار دهد. در سال‌های اخیر اِی اِم دی موفق شده است بازار پردازنده‌های مخصوص کنسول‌های بازی را به دست بگیرد و با اتکا به آن، معماری رایزن را توسعه دهد.

لیسا سو به این نکته اشاره کرد که این کمپانی پردازنده‌های سری رایزن خود را ادامه می‌دهد و در سال‌های آینده شاهد عرضه نسل‌های بعدی با نام رایزن ۲ یا رایزن ۳ خواهیم بود. وی به این نکته نیز اشاره کرد که کمپانیِ تحت مدیریتش، توسعه‌ی تراشه‌های ۷ نانومتری را نیز از نظر می‌گذارند.

همان‌طور که پیش از این نیز در زومیت خواندید، سو در جریان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان بازی نیز به این نکته اشاره کرده بود پردازنده‌های رایزن تا سوم مارس راهی بازار خواهد شد. پردازنده‌های سرور مبتنی بر معماری زن نیز از سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی با نام Naples در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

در کنار ارائه‌ی اطلاعاتی در خصوص عرضه‌ی پردازنده‌های رایزن، سو همچنین جدول زمانی مربوط به عرضه‌ی پردازنده‌های گرافیکی Vega را نیز ارائه کرد. به راین اساس، اِی اِم دی پردازنده‌های گرافیکی وِگا را از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ در اختیار کاربران قرار خواهد داد. در کنار پردازنده‌های رایزن و همچنین پردازنده‌های مخصوص سرور مبتنی بر معماری زن، اِی اِم دی پردازنده‌ای نیز برای استفاده از لپ‌تاپ‌ها در دست تولید دارد که با Raven Ridge راهی بازار خواهد شد.

لیسا سو موفق شده است با مدیریت خود در دومین تولیدکننده‌ی پردازنده‌ی جهان، این کمپانی را متحول کند؛ به‌طوری‌که می‌توان نتایج این تغییرات را به‌روشنی در گزارش مالی AMD مشاهده کرد.

نظر شما در مورد عملکرد اِی اِم دی و پردازنده‌های رایزن چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات