کاهش وزن چشمگیر دوج چلنجر SRT دیمون 2018

پنج‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت دوج، جزئیات کاهش وزن چلنجر SRT دیمون را منتشر کرد. این نسخه به میزان قابل توجهی سبک‌تر از چلنجر SRT هلکت خواهد بود.
تبلیغات

با توجه به دومین تیزر منتشرشده از دوج چلنجر SRT دیمون، از کاهش ۹۱ کیلوگرمی وزن این نسخه نسبت به چلنجر هلکت آگاه هستید. نکته‌ای که بسیاری از آن اطلاع ندارند، روش کاهش وزنی است که تیم دوج، براساس آن و با اعمال تغییراتی جزئی و حذف تعدادی از صندلی‌ها انجام خواهد داد.

با حذف صندلی مسافر جلو به همراه کمربندهای ایمنی در دوج دیمون، ۵۱ کیلوگرم و با حذف صندلی‌های عقب و کف‌پوش‌ها که به‌صورت سفارشی قابل انجام است، ۲۵ کیلوگرم دیگر از وزن این خودرو کاسته می‌شود که در مجموع با کاهش ۷۶ کیلوگرمی این خودرو نسبت به چلنجر هلکت، مقدار قابل توجهی از وزن خودرو کاسته می‌شود.

همچنین چلنجر دیمون، از چرخ‌های ویژه‌ای با سایز ۱۸ در ۱۱ اینچ استفاده خواهد کرد که ۷.۲۵ کیلوگرم سبک‌تر از چرخ‌های هلکت است؛ فرمان تلسکوپی دستی نیز باعث کاهش ۱.۸ کیلوگرمی در وزن دیمون خواهد شد. در نتیجه‌ی حذف ۲۳ عایق‌ صدا و لرزه‌گیر در بخش‌های مختلف بدنه، ۸.۱۶ کیلوگرم دیگر نیز از وزن این نسخه کاسته خواهد شد؛ بنابراین کابین این نسخه بسیار پرسروصدا خواهد بود. ۹ کیلوگرم کاهش دیگر، به‌ لطف حذف تایر یدکی و برخی اجزای صندوق عقب به‌ دست خواهد آمد.

با این حال، به‌دلیل افزایش حجم و برجستگی گلگیرهای این نسخه، ۷.۱۷ کیلوگرم در این بخش به وزن چلنجر دیمون افزوده شده است که باعث افزایش ۹ سانتی‌متری عرض خودرو و هماهنگی بیشتر با تایر‌های فوق عریض مخصوص مسابقات درگ این خودرو شده است. وزن سبک‌ترین نسخه‌ی هلکت که با جعبه‌دنده‌ی دستی عرضه می‌شود، ۲۰۱۷ کیلوگرم است و هلکت مجهز به جعبه دنده‌ی اتوماتیک، وزنی معادل ۲۰۲۰ کیلوگرم دارد.

چلنجر دیمون پیش از نمایشگاه خودروی نیویورک و در ماه آوریل معرفی خواهد شد؛ تا زمان معرفی نهایی این خودرو، شرکت دوج هر هفته یک تیزر جدید از این خودرو منتشر و جزئیات بیشتری از آن برای علاقه‌مندان بازگو خواهد کرد.

دانلود: 1080p - 360p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات