تصاویر برگزیده World Press Photo با چه دوربین هایی ثبت شده‌اند

یک‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتخاب بهترین تصاویر خبری سال توسط موسسه‌ی غیرانتفاعی World Press Photo، وب‌سایت اسپانیایی Photolari به بررسی دوربین‌هایی پرداخته است که تصاویر برتر با استفاده از آن‌ها ثبت شده‌‌اند.
تبلیغات

نهاد غیرانتفاعی World Press Photo تصاویر برتر خبری سال ۲۰۱۶ را در هفته‌ای که گذشت انتخاب کرد. این نهاد غیرانتفاعی علاوه بر انتخاب بهترین تصاویر خبری، یکی از تصاویر را که متعلق به ضارب سفیر روسیه در ترکیه است، به‌ عنوان تصویر برگزیده معرفی کرد. حال وب‌سایت اسپانیایی Photolari به بررسی دوربین‌هایی پرداخته است که عکاسان خبری با استفاده از آن‌ها تصاویر برگزیده از نگاه World Press Photo را خلق کرده‌اند. World Press Photo نهادی است که از سال ۲۰۱۱ به بررسی تصاویر خبری می‌پردازد و شماری از تصاویر را به‌ عنوان عکس‌های برگزیده انتخاب می‌کند.

اطلاعات ارائه‌شده توسط این وب‌سایت اسپانیایی در قالب نموداری منتشر شده است که نوع دوربین، برند و مدل مورد استفاده توسط عکاسان خبری را در طول چند سال اخیر نشان می‌دهد.

در نمودار زیر می‌توانید ببینید که هر یک از دوربین‌ها به تفکیک مدل، چند بار با تصاویر خوب عنوان عکس برتر را از سوی World Press Photo کسب کرده‌اند.

کانن 5D Mark III

با وجود اینکه کانن 5D Mark III با نسل جدید این دوربین یا همان Mark IV جایگزین شده است و دوربین‌های دیگر کانن نظیر 5DS/5DS R موفق شده‌اند نظر بسیاری از عکاسان را به سمت خود جلب کنند، باز هم مارک ۳ آمار بیشترین تصویر برگزیده را به خود اختصاص داده است که نشان از محبوبیت این دوربین در بین عکاسان خبری دارد.

برندهای محبوب دوربین بن خبرنگاران

نگاهی به برندها نشان از این دارد که کانن و نیکون همچنان محبوب‌ترین گزینه‌های موجود در میان کاربران هستند، حال آنکه فوجی‌فیلم نیز موفق شده است نظر شماری از عکاسان را به سوی خود جلب کند.

از نظر نوع دوربین‌های مورد استفاده، نمونه‌های DSLR در بیش از ۸۸.۸ درصد موارد مورد استفاده قرار گرفته‌اند. پس از دوربین‌های DSLR، دوربین‌های بدون آینه با ۵.۵۵ درصد در رتبه‌ی دوم و سایر دوربین‌ها با در اختیار داشتن ۵.۵۵ درصد در رتبه‌ی بعدی قرار دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات