درآمدهای میلیون دلاری رانندگان فرمول یک

جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رانندگان فرمول یک مورد علاقه‌ی شما از آنچه تصور می‌کنید، ثروتمندتر هستند.
تبلیغات

راننده‌ی فرمول یک مورد علاقه‌ی شما چه میزان درآمد دارد؟ پاسخ: بسیار زیاد. حتی کم‌درآمدترین راننده‌ی فرمول یک یعنی پاسکال ورلین از تیم ساوبر، بر اساس لیست منتشرشده‌ی Fox Sport از درآمد رانندگان در سال ۲۰۱۷، قراردادی ۱۵۰ هزار دلاری دارد. در این میان فرناندو آلونسو از تیم مک‌لارن با درآمد حیرت‌انگیز ۴۰ میلیون دلاری‌اش جایگاه نخست پردرآمدترین راننده‌ی فرمول یک را از آن خود کرده است.

می‌دانستیم که دلایل قوی برای عدم جدایی قهرمان دو دوره‌ی مسابقات جهانی فرمول یک از تیم مک‌لارن وجود دارد؛ که البته درآمد عالی یکی از آن دلایل است. خوشبختانه تیم مک‌لارن با خودروهای مدل ۲۰۱۷ خود شرایط بهتری خواهد داشت؛ زیرا امسال آخرین سال قرارداد آلونسو است و ما همانند او از اینکه با دوران اوج خود فاصله گرفته، خسته شده‌ایم.

بیشتر قهرمانان ادوار گذشته نیز درآمدهای بالایی داشتند؛ مانند لوئیس همیلتون از تیم مرسدس بنز با درآمد ۳۱ میلیون دلاری‌ خود فارغ از جوایز و پاداش‌هایی که به او تعلق گرفته است. بسته به این که تیم فراری در مسابقات امسال چه عملکردی از خود نشان خواهد داد، سباستین فتل ممکن است درآمدی فراتر از آلونسو داشته باشد. درآمد ۴۰ میلیون دلاری آلونسو شامل پاداش‌های او نیز می‌شود؛ اما سباستین فتل جدا از پاداش، مبلغ ۳۰ میلیون دلار  به خانه می‌برد که مجموعاً درآمدی بیش از ۴۰ میلیون دلار برای او رقم می‌زند. اگر سباستین فتل به‌ خوبی کارش را انجام دهد، می‌تواندقلعه‌ای پر از فراری ۴۸۸ برای خود خریداری کند.

راننده‌ی جدید و جوان تیم مرسدس بنز یعنی والتری بوتاس امسال درآمدی ۸.۵ میلیون دلاری خواهد داشت که ۱.۵ میلیون دلار بیش از درآمد قهرمان سال ۲۰۰۷ از تیم فراری یعنی کیمی رایکونن خواهد بود. رایکونن مبلغ زیادی در زمان عقد قرارداد مجدد برای یک سال دیگر با فراری دریافت کرد.

رانندگان تیم ردبول نیز قراردادهایی جالب توجه به امضاء رسانده‌اند. دنیل ریکیاردو و مکس وشتاپن دو راننده‌ی محبوب ردبول به ترتیب درآمدهای ۶.۵ میلیون دلاری و ۳ میلیون دلاری فارغ از پاداش‌‌ها دارند.

جای تعجب نیست که رانندگانی با درآمد زیر ۱ میلیون دلار، اغلب جوان هستند و تجربه‌ی کمتری دارند. تنها راننده‌ای که مبلغ قراردادش مشخص نیست، ویلیامز لانس استرول تازه‌وارد و جوان است که در تیم ویلیامز حاضر خواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات