ضرردهی اچ تی سی در فصل چهارم 2016 به ۱۱۶.۸ میلیون دلار کاهش یافته است

پنج‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌تی‌سی گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد که بر اساس آن، این کمپانی طی پاییز ۲۰۱۶ متحمل ضرر ۱۱۶.۸ میلیون دلاری شده است.
تبلیغات

یک ماه پس از آنکه اچ‌تی‌سی گوشی هوشمند پرچم‌دار جدید خود را با نام HTC U Play رونمایی کرد، این کمپانی تایوانی گزارش مالی مربوط به پاییز ۲۰۱۶ را منتشر کرد.

بر اساس گزارش مالی اچ‌تی‌سی، این کمپانی طی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ ضرر عملیاتی ۱۱۶.۸ میلیون دلاری به بار آورده است که البته در مقایسه با ضرر عملیاتی ۱۳۳.۱ میلیون دلاری سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ کاهش یافته و در واقع عملکرد این کمپانی بهبود یافته است.

مجموع درآمد اچ‌تی‌سی در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ به بیش از ۷۲۰.۷ میلیون دلار می‌رسد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشتهُ نشان از کاهش ۱۳ درصدی دارد. علاوه بر کاهش درآمد اچ‌تی‌سی در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، عملکرد مالی این کمپانی در مقایسه با فصول پیش از پاییز نیز کمتر بوده است.

اچ‌تی‌سی در گزارش مالی خود اعلام کرده فروش این کمپانی طی سه‌ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۷ بسیار بهبود یافته است و تاکید کرده این فروش طی سال ۲۰۱۶ و در مقایسه با فصل‌های پیشین سال ۲۰۱۶ بسیار بهتر بوده است.

اچ‌تی‌سی در سال‌های اخیر با وجود رقبایی نظیر اپل و سامسونگ وضعیت بسیار دشواری را پشت سر می‌گذارد و به‌سختی توانسته است جایگاهی در میان تولیدکنندگان برتر برای خود دست و پا کند.

سال گذشته اچ‌تی‌سی محصول جدیدی راهی بازار کرد که همان هدست واقعیت مجازی وایو است. هرچند اطلاعات روشنی در خصوص میزان استقبال از هدست واقعیت مجازی وایو وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک، اچ‌تی‌سی سرمایه‌گذاری بیشتری روی هدست واقعیت مجازی خود خواهد داشت.

اچ‌تی‌سی در گزارش مالی خود به این نکته اشاره کرده است که به توسعه‌ی اکوسیستم واقعیت مجازی حول وایو ادامه خواهد داد که این فعالیت شامل نمایشگاه‌ و کنفرانس‌های مختلفی برای نمایش قابلیت‌های هدست واقعیت مجازی وایو در کنار پیشرفتی است که این پلتفرم شاهد آن است.

اچ‌تی‌سی در کنفرانس مربوط به ارائه‌ی گزارش مالی نیز تأکید کرده است که گوشی‌های هوشمند جدید خود نظیر HTC U را به دستیار صوتی هوشمند مجهز خواهد کرد.

باید دید همکاری با گوگل و همچنین افزایش تمرکز بر واقعیت مجازی، در آینده چه تأثیری بر گزارش مالی این کمپانی تایوانی خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات