کدام خودروهای تولید داخل مشکل نفوذ آب دارند؟

سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
۵ خودروی سایپا، یک خودروی ایران خودرو و یک خودروی مدیران خودرو، تست نفوذ آب در خودرو را با نمره‌ی منفی پشت سر گذاشتند.
تبلیغات

یکی از تست‌های ارزشیابی خودروهای داخلی، تست نفوذ آب در خودرو است که همه‌ی خودروهای تولید داخل، در ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد خودرو باید آن را پشت سر بگذارند.

نمره‌ی کسب‌شده در تست نفوذ آب در خودرو با عنوان «عدم نفوذ آب» بیان می‌شد که در ماه‌های گذشته ۷ خودروی داخلی نتوانستند از این تست نمره‌ی مثبت دریافت کنند و با نمره‌ی منفی آن را پشت سر گذاشتند. در این میان نام ۵ خودروی سایپا، یک خودروی ایران خودرو و یک خودروی مدیران خودرو به چشم می‌خورد.

خودروهای سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲، تیبا، تیبا هاچ بک، سمند و ام‌وی‌ام ۵۵۰ نتوانستند تمام استانداردهای نفوذ نکردن آب در خودرو را به‌صورت کامل پاس کنند و با نواقصی که داشتند، نمره‌های منفی کسب کردند.

نکته‌ی جالب در این بخش حضور خودروی نسبتا گران‌قیمت ام‌وی‌ام ۵۵۰ است که با قیمت ۵۳ تا ۶۴ میلیون تومان در کارخانه و با قیمت ۵۰ تا ۶۱ میلیون تومان در بازار ارائه می‌شود. این خودرو با قیمت بالای ۵۰ میلیون ایرادهایی دارد که تنها پراید و سمند آن را با خود یدک می‌کشند.

نمره‌ی عدم نفوذ آب سایپا ۱۳۱ پارس خودرو منفی ۰.۸۲ بوده، در حالی که ام‌وی‌ام ۵۵۰ نمره‌ی بدتر از آن یعنی منفی ۱.۳ کسب کرده است. این یعنی مشکل موجود در ام‌وی‌ام ۵۵۰ حدوداً دو برابر مشکل موجود در سایپا ۱۳۱ است.

البته پرایدهای تولیدی شرکت سایپا مشکلشان بیشتر از این حرف‌ها است و در تست نفوذ نکردن آب در خودرو، امتیاز منفی ۷ کسب کرده‌اند. با نگاه به این نمره می‌توان گفت در پرایدهای تولید سایپا انتظار نفوذ کردن آب، چند برابر وارد نشدن آب در خودرو است. بهتر است پرایدهای سایپا را به کارواش نبرید تا آب درون آن نفوذ نکند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات