رشد ۳۰ درصدی فروش گوشی های هواوی در سال ۲۰۱۶

یک‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی چینی هواوی در سال ۲۰۱۶ تعداد بیشتری گوشی هوشمند نسبت به سال قبل از آن به فروش رسانده، با این وجود درآمد کمتری به دست آورده است.
تبلیغات

هواوی هم‌اکنون سومین تولیدکننده بزرگ گوشی در جهان است. این شرکت اعلام کرده که سال ۲۰۲۱ به بزرگ‌ترین کمپانی تولیدکننده گوشی‌ هوشمند در سراسر جهان تبدیل می‌شود و اپل و سامسونگ را پشت‌ سر خواهد گذاشت.

با توجه به جدیدترین آمار منتشرشده از شرکت هواوی، به نظر می‌رسد این کمپانی برای رسیدن به هدف مورد نظرش در مسیر درستی قرار گرفته است. میزان فروش گوشی‌های هوشمند شرکت هواوی در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۱۵ معادل ۳۰ درصد افزایش داشته است. با وجود این‌که سال ۲۰۱۶ میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سراسر دنیا در بهترین حالت، در حد متعادل بود، اما فروش هواوی در این بازه رشد بسیار بالایی داشت. اما متأسفانه این رشد در همه بخش‌های هواوی دیده نمی‌شود. سود بخش کسب و کار محصولات مصرفی این شرکت که شامل گوشی‌های هوشمند هم می‌شود، در سال گذشته ۲ میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که رقم یادشده در سال ۲۰۱۵ معادل ۲.۲ میلیارد دلار بود و بدین ترتیب می‌توان گفت سال قبل هواوی به هدف خود که رسیدن به مبلغ دو و نیم میلیارد دلار بوده، نرسیده است. اما درآمد کلی این شرکت نسبت به سال قبل ۴۹ درصد افزایش یافته و به ۲۶ میلیارد دلار رسیده است.

موردی که باید به آن اشاره شود این است که معمولا افزایش تعداد فروش و افزایش درآمد باعث بیشتر شدن سود می‌شود؛ اما به دلیل بیشتر شدن هزینه‌ها، حاشیه‌ی سود هواوی کاهش یافته است و این نکته در مورد این شرکت صدق نمی‌کند. همچنان که ویژگی‌های جدید به گوشی‌های‌ هوشمند اضافه می‌شود، قیمت قطعات اولیه‌ی تولید این محصولات با افزایش همراه بوده است. هم‌زمان با رشد هواوی، دیگر هزینه‌ها از جمله هزینه‌های بازاریابی محصولات بیشتر می‌شود. 

گزارش شده که هواوی تاکنون یک سری از هدف‌های داخلی خود برای سال ۲۰۱۷ را تنظیم کرده است. یکی از اهداف این کمپانی رسیدن به درآمد ۴ میلیارد دلاری در بخش کسب و کار محصولات مصرفی است. با توجه به اینکه بازار فروش گوشی‌های هوشمند در حال حاضر نسبت به سال‌های قبل کمی از رونق افتاده، شرکت هواوی باید در مصرف منابع مالی، به‌خصوص در بازاریابی محصولات بسیار عاقلانه عمل کند. بهتر است در این شرایط هواوی فعلا نگران پشت سر گذاشتن دو شرکت اپل و سامسونگ نباشد و تمرکز اصلی خود را بر کسب بیشتر سود از فروش محصولاتش قرار دهد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا هواوی می‌تواند در سال ۲۰۲۱ از دو کمپانی قدرتمند و بزرگ اپل و سامسونگ پیشی بگیرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات