ال‌جی سنسور عنبیه را با دوربین سلفی ترکیب می‌کند

شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ال‌جی به‌تازگی پتنت جدیدی ثبت رسانده است که این شرکت را قادر خواهد ساخت برای بهره‌گیری از سنسور عنبیه در گوشی هوشمند، نیاز به فضای کمتری باشد.
تبلیغات

بر اساس اسناد و اطلاعات جدیدی که توسط سازمان مالکیت معنوی (WIPO) منتشر شده است، شرکت کره‌ای ال‌‌جی اخیرا پتنتی را به ثبت رسانده که این شرکت را قادر خواهد ساخت با یکپارچه‌سازی سیستم سنسور عنبیه، برای استفاده از این سنسورها در گوشی‌های هوشمند اندروید، به فضای کمتری نیاز باشد. در ادامه با زومیت همراه باشید.

ال‌جی اوایل ماه ژوئن میلادی دست به ثبت این اختراع زد و اکنون خواهد توانست آن را به‌عنوان تکنولوژی اختصاصی خود تجاری‌سازی کند؛ اما در حال حاضر مشخص نیست که آیا ال‌جی قصد عملی ساختن این اختراع و استفاده از آن در محصولات خود دارد یا خیر؟

اگر چه بر اساس اخبار و شایعات مختلف، این شرکت قصد داشت تکنولوژی مذکور را در پرچم‌دار فعلی خود یعنی جی 6 به کار گیرد و این تصمیم عملی نشد؛ اما در جدیدترین اطلاعات لورفته، این شرکت کره‌ای در حال کار روی توسعه سنسور عنبیه اختصاصی خود است که به‌صورت یکپارچه با دوربین سلفی دستگاه خواهد بود.

در حال حاضر، رقیب کره‌ای ال‌جی یعنی شرکت سامسونگ، در حال توسعه نسل سوم سنسور عنبیه برای بهره‌گیری آن‌ها در پرچم‌داران نسل بعدی خود یعنی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس است و انتظار می‌رود که رقابت نزدیک این دو شرکت کره‌ای در سال آینده را شاهد باشیم. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، ماژول مربوط به سنسور عنبیه ال‌جی متفاوت‌ از ماژولی است که سامسونگ در گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ مورد استفاده قرار داده است.

LG Complex Iris Scanner
LG Complex Iris Scanner
LG Complex Iris Scanner
LG Complex Iris Scanner
LG Complex Iris Scanner
LG Complex Iris Scanner
LG Complex Iris Scanner
LG Complex Iris Scanner
LG Complex Iris Scanner
LG Complex Iris Scanner

علاوه بر ترکیب سنسور عنبیه با سنسور دوربین سلفی، این ماژول روش‌هایی به کار خواهد بست تا از تقلب و فریب خوردن با عکس جلوگیری کند. بر اساس آنچه در پتنت مورد نظر تشریح شده است، گوشی برای جلوگیری از تقلب از کاربران، می‌خواهد با چشمان خود مسیر نور نمایش داده‌شده روی نمایشگر را دنبال کنند که روشی برای جلوگیری از تقلب با عکس است. . همانطور که گفته شد، پیش از این شرکت کره‌ای ال‌جی در نمایشگاه سیستم‌های الکترونیک کره جنوبی، تکنولوژی مشابهی را در معرض دید عموم قرار داد؛ اما از آن زمان تا کنون، این فناوری را تجاری‌سازی نکرده است.

اکنون به نظر می‌رسد که سیستم‌های احراز هویتی همچون سنسور عنبیه به یکی از مشخصه‌های اصلی پرچم‌داران هر شرکت تبدیل خواهد شد. همچون سامسونگ و اپل که تاکنون سیستم‌های نوین احراز هویت کاربران را به میزان زیادی توسعه داده‌اند؛ شرکت ال‌جی نیز قصد دارد سال آینده با عرضه دو گوشی هوشمند جی 7 و وی 40، خود را در جمع این شرکت‌ها جا دهد.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا شرکت ال‌جی خواهد توانست سیستم احراز هویت خود را بهتر از سامسونگ و اپل تعبیه کند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات