کوالکام با بایدو برای بهینه‌سازی DuerOS همکاری می‌کند

شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام در روز دوم برگزاری رویداد اجلاس سالانه‌ی فناوری اسنپدراگون در هاوایی، اعلام کرد که با شرکت چینی بایدو همکاری می‌کند.
تبلیغات

درحالی‌که اجلاس سالانه‌ی فناوری اسنپدراگون در شهر هاوایی روز دوم خود را پشت سر می‌گذارد، شرکت کوالکام اعلام کرد که با شرکت چینی ارائه‌دهنده‌ی سرویس‌های اینترنتی بایدو (Baidu) همکاری خود را آغاز کرده و قرار است در نتیجه‌ی این مشارکت، سیستم‌عامل DuerOS ساخت بایدو با پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکام سازگار شود.

در واقع DuerOS هوش مصنوعی اختصاصی شرکت بایدو است. اگر این همکاری شکل بگیرد، بایدو می‌تواند دوئر او‌اس را با گوشی‌های مبتنی بر پردازنده‌ی اسنپدراگون سازگار کند.

در نتیجه‌ی این سازگاری، دوئر اواس که چیزی شبیه هوش مصنوعی گوگل و الکسا است، می‌تواند از ویژگی‌های پردازنده‌های کوالکام بهره‌مند شود؛ مثلا قادر خواهد بود همواره با گفتن «شیائودو شیائودو» گوشی را فعال کند یا از هر دو فناوری حذف اکو و حذف نویز کوالکام بهره‌مند شود و در نتیجه کاربران بتوانند در هر محیطی با هوش مصنوعی خود ارتباط برقرار کنند.

اولین بار DuerOS اوایل سال ۲۰۱۷ معرفی شد؛ اما در همین زمان کوتاه با بیش از ۱۳۰ شرکت تفاهم‌نامه امضا کرده است. دوئر اواس در چین نه‌تنها روی گوشی‌ها، بلکه روی تلویزیون‌ها، اسپیکرهای هوشمند، یخچال‌ها و... مورد استفاده قرار گرفته است. این آغاز همکاری با کوالکام گام بزرگی به سوی پیشرفت بیش از پیش این هوش مصنوعی است و باید در ماه‌های آینده منتظر دیدن نتیجه‌ی این همکاری باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات