گوگل دسترسی محصولات آمازون را به یوتیوب مسدود کرد

پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در ادامه‌ی تنش‌ها بین دو غول فناوری، گوگل دسترسی سرویس ویدئویی یوتیوب را برای کاربران محصولات سخت‌افزاری آمازون مسدود کرده است.
تبلیغات

بر اساس گزارش وب‌سایت ورایتی، گوگل روز سه‌شنبه به صاحبان آمازون شو اخطار داد که از این پس قادر به تماشای ویدئوهای یوتیوب روی گجت‌‌های خود نخواهند بود. گوگل همچنین به صاحبان فایر تی‌وی آمازون، ستاپ باکسی که با اتصال به تلویزیون به استریم ویدئو می‌پردازد، اعلام کرده است که دسترسی‌ آن‌ها به سرویس یوتیوب تا یکم ژانویه قطع خواهد شد.

یکی از سخنگویان گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد که  این شرکت دسترسی به یوتیوب را به دنبال شکست مذاکرات با آمازون مسدود کرده است. این سخنگو می‌گوید:

ما در حال تلاش برای دستیابی به توافق با آمازون بوده‌ایم تا دسترسی مصرف‌کنندگان را به محصولات و سرویس‌های یکدیگر فراهم کنیم. اما آمازون از محصولات گوگل نظیر کروم‌کست و گوگل هوم پشتیبانی نمی‌کند؛ سرویس ویدئویی پرایم را در دسترس کاربران گوگل کست قرار نمی‌دهد و ماه گذشته نیز فروش برخی از آخرین محصولات نست را متوقف کرد.

یکی از سخنگویان آمازون به وب‌سایت بیزینس اینسایدر گفت که اکو شو و فایر تی‌وی، صفحه‌ی استاندارد وب یوتیوب را نمایش خواهند داد و به مشتریان تأکید کرد که به جای استفاده از اپلیکیشن، مستقیما از وب‌سایت آن استفاده کنند. وی می‌گوید:

گوگل با مسدود کردن گزینشی دسترسی مشتریان به یک وب‌سایت آزاد، سنت ناامیدکننده‌ای را پایه‌گذاری می‌کند. ما امیدواریم که این مسئله را هرچه زودتر برطرف کنیم.

این اقدام گوگل آخرین مورد از تنش در روابط پرفرازونشیب و طولانی‌مدت بین این دو شرکت فناوری محسوب می‌شود. این دو غول فناوری آمریکایی برای کسب سلطه در بازار محصولات سخت‌افزاری و سرگرمی به‌شدت در حال رقابت با یکدیگر هستند.

آمازون در سال ۲۰۱۵ فروش کروم‌کست گوگل را متوقف و علت این مسئله را سازگاری نامناسب این محصول با سرویس پرایم ویدئو اعلام کرد. با این حال یک سال بعد جف بزوس، مدیرعامل آمازون، گفت این تصمیم به علت نبود «شرایط تجاری قابل قبول» گرفته شده است.

البته این اولین باری نیست که گوگل دسترسی به یوتیوب را مسدود می‌کند. این شرکت در ماه سپتامبر به علت نگرانی‌های موجود درباره‌ی نحوه‌ی نمایش اپلیکیشن این سرویس در دستگاه آمازون، اقدام مشابهی انجام داده بود؛ اما دسترسی به این سرویس ویدئویی را مجددا در پایان نوامبر برقرار کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات