می 7 شیائومی به اسنپدراگون 845 مجهز خواهد شد

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اسنپدراگون ۸۴۵ طی مراسمی در هاوایی معرفی شد و مدیر شیائومی در این رویداد اعلام کرد که می ۷ از این تراشه بهره خواهد برد.
تبلیغات

کوالکام در جریان گردهمایی سالانه‌ی خود در ها‌وایی، از جدیدترین مدل تراشه‌های خود به نام اسنپدراگون ۸۴۵ رونمایی کرد. این مدل آخرین و پیشرفته‌ترین مدل از تراشه‌های اسنپدراگون است و سال آینده در اکثر پرچم‌دارهای ۲۰۱۸ به کار گرفته خواهد شد .

اسنپدراگون ۸۴۵ در واقع نسخه‌ی تکامل‌یافته‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ است که در دستگاه‌هایی نظیر گلکسی اس ۹، گلکسی نوت ۸، پیکسل ۲ و موتو زد ۲ فورس استفاده شد. انتظار می‌رود پردازنده‌ی جدید با بهبودهایی در زمینه‌ی مصرف باتری و پردازش تصویر همراه باشد.

با این وجود، تراشه‌ی جدید با نسخه‌ی قبلی خود تفاوت متحول‌کننده‌ای ندارد. در ساخت این پردازنده همانند نسخه‌ی قبل از فناوری ۱۰ نانومتری استفاده شده است؛ بنابراین، تفاوت فاحشی در مصرف باتری و سرعت اجرا شاهد نخواهیم بود. در عوض، کوالکام از مودم X20 در اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده کرده است که سرعت اینترنت و آنتن‌دهی بهتر را نوید می‌دهد. گوشی مجهز به این تراشه در صورتی که از آنتن‌های سازگار بهره‌مند باشد، می‌تواند در عین اتصال به شبکه‌های LTE معمولی، سرعت دانلود و آپلود بالاتری ارائه دهد.

از شرکت‌کنندگان حاضر در مراسم کوالکام می‌توان به مدیران سامسونگ و شیائومی اشاره کرد. بر اساس اخبار منتشرشده، سامسونگ گلکسی اس ۹ اولین گوشی اندروید خواهد بود که به نسخه‌ی اختصاصی اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز خواهد شد.

لی جون، مدیر شیائومی، با حضور روی سن اعلام کرد که به‌زودی از گوشی پیشرفته‌ی خود، مجهز به اسنپدراگون ۸۴۵ رونمایی خواهد کرد. این گوشی که به احتمال خیلی زیاد می ۷ نام دارد، احتمالا به صفحه‌ای ۶ اینچی و ۶ یا ۸ گیگابایت رم مجهز خواهد بود. لی جون همچنین کوالکام را یکی از شرکای مهم شیائومی قلمداد کرد و از رابطه‌ی کاری تنگاتنگ با این شرکت ابراز خرسندی کرد.

در مورد زمان رونمایی گلکسی اس ۹، اخبار و شایعات نمایشگاه CES یعنی حدودا یک ماه و ۱۰ روز دیگر را را وعده می‌دهند؛ اما در مورد زمان معرفی پرچم‌دار بعدی شیائومی گمان می‌رود در نمایشگاه MWC شاهد معرفی آن باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات