لامبورگینی اوروس هیبرید، در راه است

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس ۲۰۱۹ پس از مدت‌ها انتظار رونمایی شد؛ اما این محصول با پیشرانه هیبرید نیز تولید خواهد شد. در ادامه می توانید بیننده مراسم رونمایی لامبورگینی اوروس باشید.
تبلیغات

پس از کمپین طولانی‌مدت و سختگیرانه برای نمایش، بالاخره لامبورگینی اورس ۲۰۱۹ با همه‌ی شکوه یک سوپر شاسی‌بلند رونمایی شد. شرکت لامبورگینی پیش از این گفته بود به پیشرانه‌ی شماره یک خود پایبند خواهد ماند؛ اما قرار است از نسخه هیبرید اوروس هم رونمایی شود. یک قانون در دنیای کنونی وجود دارد که طبق آن همه‌ی چیز در آینده ممکن است تغییر کنند و همه‌ی پیش‌بینی‌ها الزاما درست در نمی‌آیند.

مجله بریتانیایی اتو اکسپرس مصاحبه‌ای با یک کارمند شرکت لامبورگینی انجام داد و توانست بفهمد که شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس ۲۰۱۹ در نهایت به اولین خودروی هیبریدی لامبورگینی در خط تولید تبدیل خواهد شد. این اولین خودرو با موتور الکتریکی در کارخانه‌ی سنت‌آگاتا نخواهد بود؛ به این دلیل که خودروی مفهومی استریون (Asterion) از سه سال پیش، منجر به تولید خودروی لامبورگینی هوراکان خورجینی ۱۰ سیلندر به همراه سه موتور الکتریکی با توان کل ۹۱۰ اسب بخار (۶۶۹ کیلووات) شد.

لامبورگینی اوروس / lamborghini urus

طراحی و تولید مجدد خودروی لامبورگینی اوروس ۲۰۱۹ با پلاگین هیبریدی، فرصت بسیار خوبی در اختیار این شرکت قرار می‌دهد تا سبک SSUV (سوپر شاسی‌بلند) شانس بیشتری برای تبدیل شدن به خودروی بی‌رقیب در بازار چین داشته باشد؛ سرمایه‌گذاری لامبورگینی برای پیشبرد پروژه لامبورگینی اوروس هیبریدی نشان می‌دهد که تا چه حد بازار چین برای این شرکت مهم است.

یکی از افراد مطلع در شرکت لامبورگینی به اتو اکسپرس گفت:ما باید از خودروی هیبریدی به‌عنوان گزینه جدید خود استفاده کنیم. چه موقع این اتفاق می‌افتد؟ خیلی زود است که بخواهیم اظهار نظر کنیم؛ اما آن‌چه ما مطمئنا می‌دانیم این است که محصول آینده خودروی اوروس، دیزلی نخواهد بود و آن‌طور که مدیر عامل شرکت استفانو دومینیکالی اظهار کرده است، چنین چیزی ساخته نخواهد شد.

در حال حاضر جزئیات زیادی در مورد سیستم محرکه و پلاگین هیبریدی لامبورگینی اوروس ۲۰۱۹ در دسترس نیست؛ اما منطق به ما می‌گوید که امکان دارد خودروی شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس PHEV از گزینه‌های سخت‌افزاری موجود در خودروی پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid استفاده کند. در این صورت لامبورگینی اورورس ۲۰۱۹ مجهز به پیشرانه ۴.۰ لیتری خورجینی هشت سیلندر بی‌توربو همراه با یک موتور الکتریکی خواهد بود؛ توان خروجی این پیشرانه ۶۸۰ اسب بخار و ۶۲۶ پوند فوت گشتاور (۸۵۰ نیوتن‌متر) است. این باعث می‌شود که لامبورگینی اوروس ۲۰۱۹ حتی قدرتمندتر از مدل رایج ۶۵۰ اسب بخاری اوروس باشد؛ درحالی‌که میزان گشتاور تولیدی هر دو تقریبا با هم برابر است؛ البته اعداد خروجی ممکن است یکسان نباشد.

مراسم رونمایی از لامبورگینی اورورس ۲۰۱۹

به‌عنوان یادآوری، پورشه پانامرا با محدوده وسیع کارکردی از باتری لیتیوم - یون با توان ۱۴.۱ کیلووات ساعت استفاده می‌کند که در حالت الکتریکی قادر به طی کردن ۳۱ مایل (۵۰ کیلومتر) است؛ بنابراین خودروی هیبریدی لامبورگینی اوروس ۲۰۱۹ نیز باید محدوده‌ای در همین اندازه داشته باشد؛ استفاده از حالت الکتریکی خالص منجر به انتشار آلایندگی صفر و گذراندن استانداردهای زیست‌محیطی سختگیرانه اروپا می‌شود.

خودروی پورشه کاین Turbo S E-Hybrid که در همین شرکت تولید خواهد شد، ویژگی‌هایی مشابه این پلاگین خواهد داشت و چه کسی می‌داند، شاید آئودی نیز از پیکربندی مشابه در خودروی آئودی RS Q8 استفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات