تیونینگ سنگین فورد F-150 رپتور توسط گایگر

سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت تیونینیگ گایگر اقدام به تیونینیگ و ارتقای خودروی پیکاپ فورد F-150 رپتور کرده و قدرت این وانت را به۵۲۰ اسب بخار افزایش داده است.
تبلیغات

فورد F-150 طرفداران زیادی دارد و کم‌تر کسی است که با این خودرو آشنایی نداشته باشد. این پیکاپ بزرگ آمریکایی به صورت استاندارد از یک پیشرانه‌ی V6 سری اکوبوست فورد بهره مند است که می‌تواند ۴۵۰ اسب بخار قدرت  تولید کند. در کنار این پیشرانه، خودرو به سیستم تعلیق ارتقا یافته‌ی مخصوص افرود نیز مجهز است ضمن اینکه کابین آن نیز راحتی مناسبی دارد و امکانات رفاهی آن در تیپ‌های بالا در حد خودروهای لوکس است. با این وجود تیونر آلمانی گایگر به همین میزان از عملکرد اکتفا نکرده اقدام به بهینه سازی این خودرو کرده است. 

فورد راپتور

گایگر پس از تیونینگ این خودرو آن را HP520 نامیده است و همانطور که از نام آن می‌توان حدس زد قدرت پیشرانه‌ی این خودرو به ۵۲۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. گشتاور تولیدی توسط پیشرانه نیز به رقم ۷۳۱ نیوتن متر رسیده است. تیونر همچنین یک کیت لیفت را بر روی سیستم تعلیق فورد F-150 نصب کرده است که ارتفاع این خودرو را ۴ اینچ افزایش داده است. در زیر این خودرو نیز رینگ های ۲۲ اینچی قرار گرفته اند که روی آن‌ها تایرهای مخصوص آفرود با سایز 37×13.5 اینچی نصب شده است.

افزایش قدرت این خودرو به دلیل تغییراتی است که تیونر روی پیشرانه‌ی این خودرو اعمال کرده است. این تغییرات شامل استفاده از خنک کننده‌ی هوای جدید، ورودی هوای جدید و برنامه ریزی مجدد واحد کنترل الکترونیکی موتور (ECU) می‌شوند. در صورتی هم که ۹ هزار و ۳۴۵ دلار اضافه بر قیمت خودرو پرداخت کنید می‌توانید پکیج لاکچری این خودرو را دریافت کنید که این پکیج نیز شامل امکاناتی همچون دوربین ۳۶۰ درجه، تهویه‌ی خودکار دوگانه، سیستم رهیاب ماهواره‌ای و ... می‌شود.

فورد راپتور

در انتها باید اشاره کنیم که اگر چندان علاقه‌ای به این فورد رپتور تقویت شده نداشته باشید و با نیازهای شما همخوانی نداشته باشد می‌توانید به سراغ سایر خودروهای آمریکایی که توسط گایگر تیونینگ شده اند بروید که یکی از آن‌ها دوج وایپر ACR با ۷۶۵ اسب بخار قدرت و دیگری جیپ رانگلر با قدرت ۳۶۵ اسب بخار هستند که گزینه‌ی دوم از نظر توانایی‌های خارج جاده‌ای می‌تواند رقیب خوبی برای فورد رپتور باشد. در انتها می‌توانید گالری تصاویر این خودرو را مشاهده کنید.

فورد راپتور
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات