دیدار با مجموعه‌ای از خاص ترین ابرخودروهای جهان در ابوظبی

سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اتوگالری سلطنتی SBH که در شهر ابوظبی واقع شده، مالک تعداد زیادی از خاص‌ترین ابرخودروهای تاریخ است.
تبلیغات

شهر ابوظبی، ساکنان بسیار ثروتمندی دارد که معمولا کلکسیون‌هایی از خودروهای کمیاب و خاص در اختیار دارند. اما این مطلب در مورد یک کلکسیون خودروی معمولی یا سوپراسپرت ثروتمندان اماراتی نیست؛ در واقع یکی از خاص‌ترین کلکسیون‌های ابرخودروهای جهان در شهر ابوظبی قرار دارد که نایاب‌ترین هایپرکارهای جهان در آن دیده می‌شود. اتوگالری سلطنتی SBH که متعلق به شیخ سلطان بوده، هم‌اکنون جایگاه ۳۷ دستگاه خودروی خاص است که احتمالاً به ندرت رنگ آفتاب را به خود دیده‌اند. این مجموعه‌ی زیبا در سال ۲۰۰۴ و با خرید یک دستگاه آلپینا V8 رودستر افتتاح شد که امروزه علاوه بر خودروهای متعدد، پیست کارتینگ اختصاصی خود را هم در اختیار دارد.

Bugati / بوگاتی

Shmee150، مالک وب‌سایت معروف خود و کانالی اختصاصی در یوتیوب است که تصاویر جالبی از  اتوگالری SBH تهیه کرده است. اتوگالری سلطنتی SBH اخیراً هایپرکارهایی چون لامبورگینی سنتاریو (Centario)، فراری لافراری آپرتا (LaFerrari Aperta) و البته بوگاتی شیرون را به کلکسیون ارزشمند خود اضافه کرده است.

خودروهایی موجود در این مجموعه، علاوه بر اینکه جزو پرقدرت‌ترین ابرخودروهای دنیا هستند، کمیاب‌ و بسیار خاص هم محسوب می‌شوند. به عنوان مثال لامبورگینی سنتاریو یا رودستر مفهومی، فراری 458 سرجیو که به‌منظور گرامیداشت طراح معروف، سرجیو پینینفارینا فقط ۶ دستگاه از آن ساخته شده است، در SBH حضور دارند. از برند فراری که بگذریم، به مرسدس و ابرخودروی افسانه‌ای CLK GTR رودستر آن برمی‌خوریم که فقط ۵ دستگاه از آن در دنیا موجود است. مدل رودستر و خاص مرسدس SLR استرلینگ ماس (Stirling Moss) با تولید ۷۵ دستگاه نیز در این مجموعه به چشم می‌خورد.

لامبورگینی

البته تمام ابرخودروهای موجود در این مجموعه مدرن نیستند و مدل‌های کلاسیکی چون مرسدس 300SL، جگوار XJ220 و ابرخودروی دهه‌ی 1990 بوگاتی EB110 که شروعی برای موفقیت بوگاتی در عصر مدرن بود نیز در این کلکسیون خاص وجود دارند. حتی سه‌چرخه‌ی بنز موتورواگن که در سال ۱۸۸۶ تولید شد و به عنوان اولین خودروی واقعی شناخته می‌شود نیز در این اتوگالری جاخوش کرده است.

مرسدس استرلینگ ماس / Mercedes Benz Stirling Moss

تیم مدیریت اتوگالری سلطنتی SBH قصد دارند تا به‌زودی ساختمان دیگری به این مجموعه‌ی بی‌نظیر اضافه کنند. برای تماشای تصاویر تمام خودروهای موجود در این مجموعه، به وب‌سایت این اتوگالری مراجعه کنید.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا بیننده‌ی ویدئویی جذاب از خودروهای موجود در اتوگالری سلطنتی SBH باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات