مدل جدید نیسان کیکس، جایگزین جوک خواهد شد

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدل جدیدی از خودروی کراس اوور کامپکت کیکس، توسط نیسان معرفی شده است که احتمالا جایگزین مدل جوک خواهد شد.
تبلیغات

نیسان جوک دارای طراحی بسیار رادیکال و خاصی است که شاید بسیاری آن را نپسندند و در عین حال عده‌ی زیادی نیز طرفدار این خودرو هستند. اما نیسان خودروی کراس اوور جمع‌وجور جدیدی معرفی کرده است که کیکیس نام دارد و طراحی آن در مقایسه با مدل جوک، محافظه‌کارانه‌تر و معمول‌تر است. 

البته این خودرو ظاهر جذابی دارد و در طراحی آن از خطوط شکسته و زوایای تیز استفاده شده است. اصلی‌ترین بخش طراحی آن، جلوپنجره‌ای است که سایز آن بسیار متناسب به نظر می‌رسد. این خودرو از رینگ‌های ۱۶ اینچی به‌صورت استاندارد بهره‌مند است و در تیپ‌های بالاتر خود به همراه رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی عرضه می‌شود. نمای داخلی کیکس به گفته‌ی نیسان در ۵ نوع ترکیب رنگ مختلف و ۷ نوع تک‌رنگ قابل سفارش است. این موارد نشان می‌دهند که نیسان به طوری جدی با این خودرو خریداران جوان را هدف گرفته است تا آن‌ها را به خرید محصول خود ترغیب کند. 

نیسان کیکس

در داخل کابین شاهد طراحی جدیدی هستیم که نیسان از آن با عنوان Gliding Wing نام می‌برد. روی کنسول مرکزی این خودرو یک نمایشگر ۷ اینچی مربوط به سیستم مالتی‌مدیا وجود دارد. نیسان کیکس در سه تیپ مختلف با نام‌های S، SV و SR عرضه خواهد شد که در فول‌ترین تیپ خود به امکاناتی همانند دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار خودروی پشت سر، چراغ‌های اصلی LED و سیستم صوتی حرفه‌ای Bose با اسپیکرهای جای‌گرفته درون پشت سری صندلی راننده مجهز است. در تمامی تیپ‌های این خودرو امکاناتی همچون اپل کارپلی، اندروید اتو، سیستم ترمز خودکار اضطراری و دوربین دید عقب به‌صورت استاندارد موجود هستند. 

در بخش قوای محرکه، تمامی تیپ‌های این خودرو یکسان هستند و تفاوتی در بخش فنی با یکدیگر ندارند. نیسان کیکس از یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر تنفس طبیعی با حجم ۱.۶ لیتر بهره‌مند است که می‌تواند ۱۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند. ممکن است تصور کنید این خودرو از نظر قوای فنی کمی ضعیف است و باید در این مورد بگوییم که درست فکر می‌کنید؛ چون پیشرانه‌ی نه‌چندان قدرتمند این خودرو به یک جعبه‌دنده‌ی ضریب متغیر از نوع CVT متصل شده است و انتقال نیرو تنها به چرخ‌های جلو انجام می‌شود. هیچ یک از مدل‌های نیسان کیکس به سیستم چهارچرخ محرک مجهز نیستند. اما در عوض این خودرو مصرف سوخت پایینی دارد و در سیکل ترکیبی خود تنها ۷.۱ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. 

انتقال نیرو به چرخ‌های جلو سبب شده است این خودرو وزن پایینی داشته باشد و در کمال تعجب باید گفت که قدرت پیشرانه‌ی خودرو کاملا برای جثه‌ی آن کافی است. 

نیسان کیکس

پیش‌بینی می‌شود که نیسان کیکس تا سال آینده به‌طور کامل جایگزین مدل جوک شود. در مقایسه با جوک باید گفت که کیکس خودرویی جادارتر و با ابعاد کمی بزرگ‌تر است که البته از نظر توانایی‌های فنی در سطح پایین‌تری از جوک قرار می‌گیرد و پیشرانه‌ی آن نیز ضعیف‌تر است، ضمن اینکه نیسان جوک در نسخه‌ی چهارچرخ محرک نیز عرضه می‌شود اما کیکس تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو قابل خریداری است. با این وجود باید گفت که این موارد منفی توسط ظاهر جذاب و زیبای کیکس به‌خوبی جبران شده اند. این خودرو در ماه ژوئن سال آینده وارد بازار خواهد شد و نیسان جزئیات قیمتی آن را در همان زمان اعلام خواهد کرد. در انتها می‌توانید گالری تصاویر و ویدیوی معرفی این خودرو را تماشا کنید. 

نیسان کیکس
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات