سهم ۶۰ درصدی اپل از سود بازار گوشی هوشمند در فصل سوم ۲۰۱۷

پنج‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل با سهم ۶۰ درصدی از سود بازار گوشی هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷، پول‌سازترین مهره‌ی این حوزه‌ محسوب می‌شود.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

اگرچه سهم اپل از بازار گوشی‌ هوشمند در سال ۲۰۱۷ رو به کاهش است؛ اما براساس گزارش مؤسسه‌ی Counterpoint، کوپرتینونشین‌ها در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی موفق به کسب ۶۰ درصد از سود این بازار رقابتی شده‌اند. رده‌ی دوم سوددهی از آن سامسونگ با سهمی ۲۵.۹ درصدی است که اختلافی فاحش با سهم آمریکایی‌ها دارد. با توجه به اطلاعات ارائه‌‌شده توسط کانترپوینت، در بازار چین شرکت‌های هواوی، اوپو و ویوو تنها به‌لحاظ حجم فروش پیش‌رو هستند؛ چرا که مجموع سهم آن‌‌ها از سود بازار گوشی هوشمند در این بازه‌ی زمانی، تنها ۱۲ درصد است و سهم هواوی به‌عنوان برترین شرکت تولیدکننده‌ی چین، ۴.۹ درصد گزارش شده است.

نیل شاه، مدیر واحد پژوهش کانترپوینت در این رابطه می‌گوید:

اپل با کسب سهم ۶۰ درصدی از سود بازار گوشی هوشمند، کماکان به حکم‌رانی در این حوزه ادامه می‌دهد؛ با این حال سهم آن‌ها نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته ۲۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

او در ادامه افزود:

اپل کماکان بیش از ۱۵۰ دلار از فروش هر آیفون سود می‌کند و این حاشیه‌ی سود به لطف قیمت بالاتر آیفون ۱۰، در فصل تعطیلات افزایش خواهد یافت. بررسی‌های اخیر ما در بازارهای کلیدی اپل نشان می‌دهد که تقاضا برای نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۱۰ بالاتر است و این موضوع، حاشیه‌ی سود اپل را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

در این بین به اعتقاد تارون پاتک، یکی از مدیران کانترپوینت، نکته‌ی قابل توجه در خصوص تولیدکنندگان چینی این است که برای نخستین بار در یک فصل، سود انباشته‌ی برندهای چینی از ۱.۵ میلیارد دلار عبور کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات