رقابت تماشایی جیپ گرند چروکی و دوج چلنجر

پنج‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت تیونینگ هنسی پرفورمنس ویدئوی جالبی از مسابقه جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک ۲۰۱۸ و دوج چلنجر هل‌کت ۲۰۱۸ منتشر کرده است که نتیجه‌ای باورنکردنی به همراه دارد.
تبلیغات

شرکت جیپ،  پیشرانه هل‌کت ۶.۲ لیتری سوپرشارژ که روی شاسی‌بلند گرند چروکی ترک‌هاوک نصب شده را به قدرت ۷۰۷ اسب بخار رسانده است. چنین قدرتی می‌تواند سرعت شاسی‌بلند مشهور جیپ را در زمان ۳.۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. به نظر ایده جالبی است تا جیپ گرند چروکی رقابتی با دوج چلنجر ۲۰۱۸ داشته باشد، که آن هم از پیشرانه هل‌کت (HellCat) بهره می‌برد.

jeep trackhawk/ جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک

ویدئوی جدید هنسی پرفورمنس دو خودروی قدرتمند را در برابر یکدیگر قرار می‌دهد درحالیکه هر دو از نسخه‌ی هلکت هستند. در سمت چپ، جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک پیشرانه ۷۰۷ اسب بخاری با گشتاور ۸۷۴ نیوتن‌متر را در کاپوت خود جای داده است در حالی که دوج چلنجر با استفاده از همان پیشرانه می‌تواند ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۸۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. شاید تنها تفاوت این دو خودرو این باشد که شاسی‌بلند جیپ گرند چروکی با تیونینگ هنسی پرفورمنس ارائه شده و همین می تواند امتیاز مثبتی برای پیروزی باشد. به نظر شما کدام خودرو برنده خواهد شد؟

dodge challenger 2018/ دوج چلنجر

روی کاغذ، به نظر می‌رسد که حداقل دو خودروی مجهز به پیشرانه هل‌کت با هم مشابه هستند. جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک در زمان ۳.۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد در حالی که دوج چلنجر هل‌کت قادر است در زمان کمتری برابر با ۳.۴ ثانیه به این سرعت دست پیدا کند. در عین حال جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک و دوج چلنجر هر دو می‌توانند مسافت ۲۰۰ متر را در ۱۰.۶ ثانیه طی کنند، که از این لحاظ با هم مساوی هستند.  

با این حال در دنیای واقعی، جیپ گرند چروکی برتری خاصی دارد، چرا که شاسی‌بلند ترک‌هاوک می‌تواند به لطف سیستم چهار چرخ محرک و کنترل شروع حرکت در همان آغاز مسابقه با شتاب بسیار زیادی حرکت کند. با وجود کاهش وزن شاسی‌بلند جیپ گرند چروکی به ۲۳۸۴ کیلوگرم رسیده و در مقابل دوج چلنجر با ۲۰۳۶ کیلوگرم هنوز هم سبک‌تر از رقیب شاسی‌بلند خود است.

هر دو خودرو، مجهز به یکی از قدرتمندترین پیشرانه‌های دنیا یعنی هل‌کت ۶.۲ لیتری سوپرشارژ هستند و قیمت قابل قبولی دارند. آستانه‌ی قیمت جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک ۲۰۱۸، از ۸۵،۹۰۰ دلار شروع می‌شود، در حالی که دوج چلنجر ۲۰۱۸ قیمتی حدود ۷۲،۹۵۰ دلار دارد. 

لینک دانلود با کیفیت 720P    1080P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات