افزایش ۲.۵ برابری ظرفیت اینترنت داخلی

دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که ظرفیت شبکه اینترنت داخلی با افزایش ۲.۵ برابری، به ۱۵ ترابیت بر ثانیه ظرف یک سال آینده می‌رسد.
تبلیغات

صادق عباسی شاهکوه به اولویت‌های اصلی شرکت ارتباطات زیرساخت برای ارتقاء این شبکه اشاره و اعلام کرد که تا یک سال آینده، ظرفیت شبکه انتقال کشور از ۱۵.۳ به ۲۴ ترابیت و شبکه IP کشور از ۶.۸ به ۱۵ ترابیت بر ثانیه افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به هدف‌گذاری برنامه ششم توسعه برای رسیدن به ظرفیت ۳۰ ترابیت بر ثانیه در ترانزیت ارتباطات بین‌الملل، گفت:

ایران دارای مزیت جغرافیایی هاب منطقه‌ای زیرساخت است و با وجودی که کشورهای منطقه در این حوزه اقداماتی انجام داده‌اند اما هنوز برای ایجاد هاب منطقه‌ای فرصت باقی است.

به گفته‌ی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، برای رسیدن به اهداف برنامه ششم در حوزه ترانزیت و اجرایی کردن آن، شرکتی در این حوزه تشکیل می‌شود که از طریق بازاریابی منطقه‌ای و تمرکز در این حوزه به اهداف مد نظر برسیم.

عباسی شاهکوه با اشاره به بندهای ابلاغی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حکم انتصاب وی به سمت مدیرعامل شرکت زیرساخت، آزادسازی فعالیت‌های این شرکت را یکی از این وظایف عنوان کرد و افزود: «در این حوزه تا جایی که به اختیارات حاکمیتی خدشه‌ای وارد نشود به سمت خصوصی کردن امور می‌رویم و به همین منظور در حوزه مکالمات بین‌الملل (Voice) تا یک سال آینده اقداماتی برای آزادسازی در برنامه داریم.»

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه در سال‌های برنامه ششم توسعه، هر ساله بازار این حوزه باید رشدی معادل ۱۹.۴ درصد داشته باشد، اعلام کرد که بعد از ۵ سال این بازار باید به رشد ۲.۵ برابری برسد و در حوزه زیرساخت تا پایان برنامه، ۸۰ درصد خانوارها به شبکه پهن‌باند متصل شده و امکان ارائه اینترنت با سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه وجود داشته باشد.

وی نصب و راه‌اندازی پروژه انتقال و تدبیر، اجرای طرح IP، افزایش ظرفیت ترانزیت و آزادسازی صوت بین‌الملل و واگذاری فیبرتاریک را از برنامه‌های در دست اقدام شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد و گفت: «پیش‌بینی می‌شود ظرفیت ترانزیت در حوزه بین‌الملل از ۱.۱ ترابیت در پایان آبان‌ماه به دوبرابر وضع موجود تا پایان سال آینده برسد. در بحث افزایش ظرفیت IP داخلی نیز با انجام پروژه‌های در دست اقدام از ظرفیت ۶.۸ ترابیت برثانیه به حدود ۱۵ ترابیت می‌رسیم.»

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که شبکه انتقال کشور از ۱۵.۳ به ۲۴ ترابیت تا یک سال آینده افزایش می‌یابد و در حال حاضر در کشور حدود ۶۶ هزار کیلومتر فیبرنوری وجود دارد که با افزایش ۴ هزار کیلومتری تا یک سال آینده، شبکه فیبر زیرساخت به هم متصل و تکمیل می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات