اطلاعات اولین گوشی اکسپریای سونی با ۶ گیگابایت رم فاش شد

دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مشخصات‌ فنی گوشی سونی H8266 فاش شد؛ این مدل، اولین گوشی ژاپنی‏‌ها خواهد بود که از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه برخوردار است.
تبلیغات

سونی در نمایشگاه MWC 2018، از گوشی پرچم‌دار جدید خود با نمایشگر بدون حاشیه و تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام رونمایی خواهد کرد. در رابطه با پرچم‌دار سال آینده این شرکت، شایعات زیادی منتشر شده است؛ به‌‏ نظر می‌رسد که ژاپنی‌ها گوشی رده‌بالای خود را در دو مدل با اسم‌ رمز H8216 و H8266 توسعه می‌دهند. اطلاعات تازه نیز حاکی از آن است که گوشی سونی H8266 اولین مدل عرضه‌شده توسط این شرکت خواهد بود که ۶ گیگابایت رم دارد. تمامی پرچم‌داران سونی در سال جاری میلادی از جمله اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم (Xperia XZ Premium)، اکسپریا ایکس‌زد اس (Xperia XZs) و اکسپریا ایکس‌زد ۱ (Xperia XZ1) تنها به ۴ گیگابایت رم مجهز شده‏‌اند.

براساس تصویری که امروز فاش شده است، گوشی سونی H8266 در دو مدل با چهار و ۶ گیگابایت رم عرضه خواهد شد. نسخه پایه از چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه استفاده می‌‏کند، اما نسخه‌ی رده‌بالای آن، با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه همراه شده است. علاوه‌براین، سایر مشخصات‌فنی پرچم‏دار ۲۰۱۸ سونی نیز فاش شده است؛ پیش از پرداختن به مشخصات سونی H8266، باید اشاره کرد که حرف «H» در ابتدای شماره مدل این گوشی، به معنای عرضه آن در سال ۲۰۱۸ میلادی است.

این شرکت ژاپنی، جانشین اکسپریا ایکس‌زد ۱ را به نمایشگر ۵.۴۸ اینچی مجهز خواهد کرد که رزولوشن FHD دارد؛ به همین جهت، خبری از عرضه این گوشی با نمایشگر کشیده ۱۸:۹ نیست. ضمن اینکه روی صفحه‌نمایش، از پوشش گوریلا گلس ۵ استفاده شده است تا نمایشگر نسبت به خط و خش احتمالی مقاوم باشد. گوشی جدید سونی، ۸.۱ میلی‌متر ضخامت و ۱۵۹ گرم وزن دارد؛ طول و عرض این مدل، به ترتیب ۱۵۷ در ۷۸ میلی‌متر است.

سونی H8266

H8266 یا H8216 از یک باتری ۳۲۱۰ میلی‌آمپر ساعت (یا ۳۲۴۰ میلی‌آمپر ساعت) استفاده می‏‌کند و آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید اوریو ۸.۱ روی آن نصب شده است. به لطف فناوری شارژ سریع ۳.۰ کوالکام، باتری مورد استفاده در پرچم‏دار سونی به سرعت شارژ خواهد شد. ضمن اینکه گوشی جدید ژاپنی‌ها، نسبت به آب و گردوغبار مقاومت دارد و همین موضوع باعث شده است بتواند گواهی IP68 را به‌‏ دست آورد.

در حال‌حاضر، جزئیات بیشتری از گوشی جدید سونی H8266 به‌ دست نیامده است؛ هرچند، گفته می‌شود این مدل به دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود. سونی امسال، گوشی مجهز به دوربین دوگانه یا نمایشگر کشیده با حاشیه باریک عرضه نکرده است؛ البته این روند در سال ۲۰۱۸ تغییر پیدا خواهد کرد و سونی، حاشیه‌های نمایشگر گوشی‌های خود را کاهش می‌‌دهد. بر اساس شایعات، گوشی‌های جدید سونی با زبان طراحی «میرای» عرضه خواهند شد و دیگر خبری از زبان طراحی «امنی‌بالانس» نیست. هرچند اطلاعات به‌دست‌آمده حاکی از آن است که سونی سال آینده، گوشی‌های خود را به صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد ۱۸:۹ مجهز نخواهد کرد و محصولات این شرکت، همچنان از نمایشگر عریض‌ با نسبت ابعاد ۱۶:۹ استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات