برترین کتاب‌های کسب‌وکار با موضوع ارتباطات کاری

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
مطالعه‌ی بهترین کتاب‌های کسب‌وکار به شما کمک می‌کند با استراتژی‌های متنوع و مؤثری که کاربرد آن‌ها اثبات‌ شده است، آشنا شوید و به کمک آن‌ها مهارت‌های خود را افزایش دهید.
تبلیغات

یکی از بهترین کتاب‌های کسب‌وکار سال ۲۰۱۷، «ذهن برتر» بود که جان هال، تجارب و داستان‌های زندگی واقعی خود و همچنین مشاوره‌ها و تاکتیک‌های اثبات‌شده‌ای را در آن به اشتراک گذاشته بود که به خوانندگان کمک می‌کرد با مخاطبان خود، رابطه‌ی بهتری برقرار کنند. جان هال در طول دوران نگارش این اثر، سایر کتاب‌ها و مقالاتی را که به این موضوع پرداخته بودند، بررسی کرده بود. پس‌ازاین مطالعات، او هفت کتاب برتر را که به بهبود ارتباطات تجاری و شبکه‌سازی کسب‌وکار کمک می‌کنند، معرفی کرد:

رابط فوق‌العاده، نویسندگان: اسکات گربر و ریان پاگ

به عقیده‌ی نویسندگان، امروزه صرفاً با تبادل کارت ویزیت کسب‌وکار نمی‌توان ارتباطات تجاری را گسترش داد؛ مخصوصاً که حالا منابع مختلف و کاراتری در دسترس عموم قرار دارد. اگر می‌خواهید مهارت‌های ارتباطی خود را ارتقاء دهید، باید عادت‌های سنتی شبکه‌سازی را کنار بگذارید و به روابط بین اجتماعات روی بیاورید. کتاب رابط فوق‌العاده، اهمیت بهره‌وری شبکه‌ها را توضیح می‌دهد و راه‌های جدیدی برای ایجاد ارتباط مؤثر بین محافل اجتماعی پیشنهاد می‌کند.

never eat alone

هرگز تنها غذا نخور، نویسندگان: کیت فراتزی و تال راز

در نسخه‌ی به‌روز‌شده‌ی این کتاب، فراتزی و راز، «ایجاد ارتباط در قلمرو دیجیتال» را با نگاهی عمیق‌تر بررسی کرده‌اند. آن‌ها نه‌تنها روی اهمیت محتوای اشتراکی تأکید می‌کنند، بلکه یک سری تاکتیک کاربردی جدید برای توسعه‌ی شبکه‌ی کسب‌وکار، معرفی می‌کنند.

آن‌ها به‌طور خاص شرح می‌دهند که چرا افراد همیشه (و نه‌فقط در زمان نیاز به دیگران) باید ارتباطات خود را پیگیری کنند. زمانی که شما بدون هیچ درخواستی با دیگران معاشرت می‌کنید، به رابطه‌ی خود، مفهومی ارزشمندتر، معتبرتر و صادقانه‌تر می‌بخشید.

Giftology

گیفتولوژی (هدیه شناسی)، نویسنده: جان رولین

درحالی‌که بسیاری از مردم به دنبال راهکارهایی هستند که آن‌ها را در ایجاد شبکه‌های مؤثرتر و حتی یک جامعه‌ی ارتباطی ارزشمند یاری کند، جان رولین یک استراتژی بی‌نظیر برای نفوذ و تأثیرگذاری بیشتر در محافل اجتماعی معرفی می‌کند: هدیه دادن.

شکی نیست که روش‌های درست و غلطی برای بخشش و هدیه دادن وجود دارد. رولین داستان‌های شخصی، تجربیات و تاکتیک‌هایی را برای خوانندگان شرح می‌دهد که به آن‌ها کمک می‌کند این استراتژی را در راهی درست به کار بگیرند و از این طریق ارتباطات کسب‌وکارشان را تقویت کنند.

7 habits of highly effective people

هفت عادت افراد بسیار تأثیرگذار، نویسنده: استفن آر. کاوی

بیش از ۲۵ میلیون نسخه از کتاب قدیمی کسب‌وکار استفن کاوی در سراسر جهان به فروش رفته است. «هفت عادت افراد بسیار تأثیرگذار»، یک کتاب خودآموز کسب‌وکار است که حقایقی جهانی را در راه رسیدن به اهداف روشن می‌کند. کاوی در این کتاب شرح می‌دهد که چگونه می‌توانیم از جایگاهی که در آن کمبودهای روحی عذابمان می‌دهند، حرکت کنیم و به نقطه‌ی ذهنیت وفور برسیم. او معتقد است که مردم، با ذهنیت وفور می‌توانند روابط کسب‌وکار مفید بیشتری برقرار کنند و درنهایت شبکه‌ی شغلی ارزشمندتری داشته باشند.

شبکه‌سازی بی‌فایده است، نویسنده: درک کابرن

کابرن در این کتاب، داستان شبکه‌سازی خودش را تعریف می‌کند؛ اینکه چگونه هزاران ساعت از وقت خود را در رویدادهای بی‌حاصل شبکه‌سازی گذراند. این شکست‌ها باعث شد او به تاکتیک‌های  جایگزین روی بیاورد.

او یک شبکه‌ی کوچک‌تر (شامل ۲۰ تا ۳۰ نفر) تشکیل داد و درحالی‌که خودش را به‌عنوان بانی اصلی گروه معرفی می‌کرد، شرکای مربوطه، مشتریان و دوستانش را با آن‌ها آشنا کرد. یکی از استراتژی‌های معروف کابرن، تکنیک «سه به ازای یک» است؛ به این صورت که شما از عده‌ای دعوت می‌کنید تا در یک رویداد حضور پیدا کنند و از آن‌ها می‌خواهید که برخی از دوستانشان را هم به همراه بیاورند. احتمالاً این استراتژی شما را به یاد ماجراهای احمقانه‌ای می‌اندازد! درهرصورت کابرن با استفاده از همین تاکتیک، درآمدش را در طول ۱۸ ماه ۳۰۰ درصد افزایش داد.

give and take

دادن و گرفتن، نویسنده: آدام گرانت

جوان‌ترین پروفسور دانشکده‌ی وارتون، یک رویکرد جامع را برای ارتباطات بهتر با سه گروه از مردم شرح می‌دهد: دهنده‌ها، گیرنده‌ها و سازگارها. بهترین گروه، همان‌طور که حدس می‌زنید، دهنده‌ها هستند که انرژی و کمک را به هر محیطی که وارد می‌شوند، تزریق می‌کنند.

آدام گرانت، داستان‌سرایی، مطالعات موردی و تحقیقات علمی را باهم ترکیب می‌کند تا یک استدلال قانع‌کننده علیه «گیرنده‌ها» ارائه دهد، رهبرانی که با بدبینی و خودخواهی در تعاملات، کسب‌وکارشان را پیش می‌برند و فقط به این فکر هستند که دیگران چه‌کاری باید برای آن‌ها انجام دهند.

رابطه برقرار کردن با یک ذهنیت باز «دهنده»، فرصت‌های قابل‌ اعتماد و معتبر بیشتری برای کسب‌وکار شما به همراه می‌آورد.

چگونه دوست پیدا کنیم و روی دیگران تأثیرگذار بگذاریم، نویسنده: دیل کارنگی

کارنگی پیش از اینکه خصوصیات ارزشمند رهبری و کسب‌وکار را لیست کند، از مفاهیمی صحبت می‌کند که تاریخ‌ مصرف ندارند. این نخستین کتاب خودآموزی است که کارشناسان در سطحی وسیع از آن استقبال کرده‌اند و مطالعه‌ی آن را به همه‌ی متخصصان و فعالان کسب‌وکار توصیه کرده‌اند. حتی در دنیای دیجیتال امروز، استراتژی‌های و اصول روابط انسانی کارنگی کاربردی و مفیدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات