نظرسنجی زومیت: نظر شما در رابطه با تعرفه‌ های اینترنت غیر حجمی چیست؟

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به تغییرات صورت‌گرفته در تعرفه‌های اینترنتی، نظر شما در رابطه با تعرفه‌های جدید که با عنوان اینترنت غیر حجمی شناخته می‌شود، چیست؟
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی پیش از تصدی پست وزارت، تعرفه‌های جدید مرجع را برای طرحی موسوم به اینترنت غیر حجمی منتشر کرد. این تعرفه‌ها با اعتراض گسترده‌ی کاربران روبرو شد؛ در نتیجه کار برای بازطراحی تعرفه‌های جدید آغاز شد تا بنیان آنچه امروز به‌عنوان تعرفه غیر حجمی می‌شناسیم، شکل بگیرد. بحث حول تعرفه‌ی اینترنت غیر حجمی به اندازه‌ای بالا گرفته است که به‌جرئت می‌توان آن را یکی از داغ‌ترین موضوع‌های جذاب در حوزه‌ی فناوری خواند.

رقابت ایجادشده بین‌ شرکت‌های ارائه‌کننده‌ی سرویس ADSL باعث شده است شماری از شرکت‌ها بارها سرویس‌های خود را برای جلب نظر هر چه بیشتر کاربران تغییر دهند و رکوردهای جدیدی در رابطه با میزان مصرف منصفانه به جای بگذارند. این موضوع در حالی اتفاق افتاده است که همزمان با اعلام طرح‌ جدید از سوی وزیر ارتباطات، شماری از شرکت‌ها نارضایتی خود را به دلیل کاهش سود حاصل از ارائه‌ی سرویس اینترنت اعلام می‌کردند؛ اما تغییرات در تعرفه‌ها و رقابت ایجادشده نشان داد که ارائه‌دهندگان سرویس‌های اینترنتی می‌توانند گزینه‌های بهتری در اختیار کاربران قرار دهند.

ارائه‌ی تعرفه‌‌های جدید البته با ابهاماتی نیز همراه بوده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ابهام در مورد تکلیف کاربران پس از پایان ترافیک مصرف منصفانه اشاره کرد. آذری جهرمی در این خصوص گفته است که کاهش پهنای باند به ۱۲۸ کیلوبیت در هر ثانیه در قالب طرح مرجع عنوان شده و شرکت‌ها می‌توانند در این خصوص نیز برای جلب نظر کاربران با یکدیگر رقابت کنند. آذری جهرمی همچنین اعلام کرده است که شرکت‌ها موظف به ارائه‌ی سرعتی هستند که به کاربران فروخته‌اند و در غیر این صورت کاربران می‌توانند از طریق سامانه‌ی ۱۹۵ شکایت خود را با سازمان تنظیم مقررات در میان بگذارند.

یکی از اصلی‌ترین شکایت‌ها در خصوص تعرفه‌های جدید، عدم پیش‌بینی نیاز کاربرانی است که با وجود نیاز به پهنای باند بالا، مصرف ترافیک زیادی ندارند. شرکت‌ها پس از مطرح شدن شکایت این کاربران، تعرفه‌هایی برای این افراد در نظر گرفته‌اند تا بتوانند طیف گسترده‌ای از نیاز کاربران خود را پوشش دهند.

با وجود ابعاد مختلف تغییر تعرفه‌ها و حاشیه‌های موجود که در مقالات زومیت در رابطه با اینترنت غیر حجمی به آن‌ها پرداختیم، نظر شما در رابطه‌ با تعرفه‌های جدید چیست؟

نظر شما در رابطه با تعرفه‌ های اینترنت غیر حجمی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات