عملکرد خارق‌العاده نسخه‌ی ۱۰ هسته‌‌ای آی مک پرو در انجام وظایف فشرده

پنج‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در تست‌های بنچمارکی که از نسخه‌ی ۱۰ هسته‌ای آی مک پرو گرفته شد، این دستگاه توانست در انجام وظایف فشرده پیشرفت قابل‌ توجهی نسبت به دیگر دستگاه‌های مک داشته باشد.
تبلیغات

همان‌طور که در جریان قرار دارید، اپل دیروز در خبری اعلام کرد که آی‌مک‌‌ پرو‌ از ۱۴ دسامبر با قیمت پایه ۴۹۹۹ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت. به‌مانند همیشه، اپل برای نمایش ویژگی‌های برجسته‌ی محصول جدید خود، تعدادی آی‌مک‌ پرو‌ در اختیار اصحاب‌ رسانه و یوتیوبرهای مطرح قرار داده است. حال در نخستین نتایج عملکرد نسخه‌ی ۱۰ هسته‌ای آی‌مک‌ پرو، همه‌چیز خبر از پیشرفت قابل‌ توجه در انجام وظایف سنگین می‌دهد. این مدل از پردازنده‌ای با فرکانس کاری ۳ گیگاهرتز، ۱۲۸ گیگابیت حافظه‌ی رم و ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی برخوردار است. همچنین در بخش گرافیکی از تراشه‌ی وگا ۶۴ استفاده شده است.

در اولین تست، از آی‌مک‌ پرو برای محاسبه یک مطالعه‌ی داینامیکی سیال استفاده شد که توانست در مدت ۱۲۸ ثانیه پردازش را تکمیل کند؛ این زمان برای مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ با فرکانس کاری ۲.۶ گیگاهرتز و مک‌ پرو ۲۰۱۳ با فرکانس کاری ۳.۵ گیگاهرتز، به‌ترتیب ۱۷۵ و ۲۰۹ ثانیه به‌ طول انجامید.

بنچمارک آیمک پرو

هنگامی که برای بررسی عملکرد آی‌مک‌ پرو در پردازش چندهسته‌ای آزمایش گرفته شد، شرایط حتی بهتر از قبل بود. در برنامه‌ی Xcode که برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌های آی‌اواس، مک‌او‌اس، تی‌وی‌اواس و واچ‌او‌اس از آن استفاده می‌شود، زمان کامپایل کدها به‌طرز مشهودی با کاهش مواجه شد. برای نمونه، اپلیکیشنی با ۲۰ تا ۳۰ هزار خط کد، نسبت به مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ و مک‌ پرو ۲۰۱۳ با کاهش ۳۰ تا ۶۰ درصدی در زمان کامپایل و اجرای کد روبه‌رو شد.

بر اساس گفته‌ی کارشناسان، کرنل‌ سیستم‌عامل مک که شامل کتابخانه‌های ریاضی می‌شود، برای انجام محاسبات ریاضی بهینه شده است.

عکاسی و ویرایش ویدیو

اپل برای بررسی قدرت آی‌مک‌ پرو‌ی جدید، یک دستگاه از آن را در اختیار ونسان لفورت، عکاس و فیلم‌بردار مطرح قرار داده است.

در اولین تست، ویدیویی 4K با فرمت H.264 در نرم‌افزار Final Cut Pro X پردازش شد. آی‌مک پرو توانست این پردازش را در زمان ۷ دقیقه و ۵۶ ثانیه تکمیل کند؛ این در حالی است که نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی آی‌مک 5K این کار را در زمان ۱۵ دقیقه و ۴۷ ثانیه تکمیل کرد.

با نگاهی به آمار بالا، همه‌چیز خبر از یک پیشرفت اساسی می‌دهد. با این وجود، تست‌های بالا از آی‌مک پرو میان‌رده که از پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای بهره‌ می‌برد، گرفته شده است. مسلماً نتایج روی نسخه‌ی ۱۸ هسته‌ای بسیار بالاتر از نتایج فعلی است.

در پایان بد نیست به سرعت خواندن و نوشتن دیسک آی‌مک‌ پرو اشاره کنیم. بر طبق بررسی انجام‌شده، آی‌مک‌پرو توانست با سرعت ۲۹۹۶ مگابایت در ثانیه اقدام به نوشتن کند؛ این زمان برای خواندن به ۱۴۵۰ مگابایت در ثانیه می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات