امتیاز ۱۰۰ نشریه DxOMark برای سنسور سونی a7R III

پنج‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پرچم‌دار دوربین‌های سونی با کسب امتیاز ۱۰۰ از وب‌سایت معتبر DxOMark خود را به‌عنوان توانمند‌ترین دوربین فول‌فریم و بدون آینه‌ی تولیدشده، معرفی می‌کند.
تبلیغات

وب‌سایت DxOMark با سابقه‌ی طولانی در بررسی دوربین‌های عکاسی، سنسور و لنز آن‌ها، یکی از معتبرترین مراجع ارزیابی عملکرد این دسته از محصولات است. حال کارشناسان این وب‌‌سایت به‌تازگی اقدام به بررسی توانایی‌های پرچم‌دار دوربین‌های سونی کرده است. سونی a7R III با امتیاز ۱۰۰ در کنار نیکون D850 خود را به‌عنوان توانمند‌ترین دوربین فول‌فریم بازار معرفی می‌کند. پیش از پرچم‌دارهای نیکون و سونی، هیچ دوربینی به‌جز نمونه‌های مدیوم فرمت موفق به کسب این امتیاز نشده بود.

اما نکته‌ای که در بررسی‌های DxOMark بیش از هر چیزی خودنمایی می‌کند، عملکرد فوق‌العاده‌ی a7R III در بخش عکاسی در شرایط نوری کم و ایزو‌ی بالا است. در حال حاضر تنها دوربین‌هایی که در این زمینه توانایی شکست a7R III‌ را دارند، نمونه‌های مدیوم فرمت هسلبلاد X1D-50C و پنتاکس 645Z هستند. جدیدترین دوربین فول‌فریم سونی در ایزوی بالا حتی عملکرد بهتری نسبت به نیکون D850 و برادر خود سونی a7S II (محصولی مخصوص عکاسی در شرایط نوری ضعیف) دارد.

سونی SOny a7R III

با این که نمره‌ی سونی a7R III‌ و نیکون D850 برابر است؛ اما کارشناسان DxOMark محصول نیکون را به دلیل عمق بهتر رنگ‌ها و گستره‌ی دینامیکی بیشتر در جایگاه بالاتری قرار داده‌اند. در مقایسه‌ی نتایج این دو هیولای دنیای عکاسی، حداقل حساسیت کمتر D850 یکی از برتری‌های قابل توجه آن است. DxOMark در این خصوص می‌گوید:

در عکاسی در شرایط نوری روشن و سوژه‌های ثابت و بدون حرکت، با تنظیم D850 روی ایزو ۳۲، قادر به ثبت بیشترین و در عین حال دقیق‌ترین میزان از اطلاعات اعم از رنگ‌ و جزئیات خواهید بود. اما در صورتی که در شرایط نوری تاریک به عکاسی خواهید پرداخت، a7R III برتری اندکی خواهد داشت.
سونی SOny a7R III

یکی از کارشناسان DxOMark در ستایش از سونی a7R III اعلام کرد این دوربین سنسوری بسیار توانمند در ثبت تصاویری با رنگ و جزئیات بسیار زیاد در عین کنترل نویز دارد. 

نتایج DxOMark به‌خوبی نشان می‌دهد چرا بسیاری از عکاسان و کارشناسان در انتظار a7R III بودند و چرا جدیدترین ساخته‌ی سونی در دنیای دوربین‌های عکاسی، یکی از ۱۰ گجت فناوری سال ۲۰۱۷ لقب گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات