هفت نامزد خودروی سال 2018 اروپا معرفی شدند

چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
هفت نامزد برتر خودروی سال ۲۰۱۸ اروپا معرفی شدند که در این میان نام سیتروئن C3 ایرکراس، آلفا رومئو استلویو و آئودی A8 نیز به چشم می‌خورد.
تبلیغات

هیئت داوران رقابت خودروی سال اروپا، هفت فینالیست برتر را برای کسب جایزه خودروی سال ۲۰۱۸ اروپا معرفی کرد؛ این هفت خودرو از میان ۳۷ خودرویی که در سال جاری میلادی تولید و معرفی شده‌اند و حداقل در پنج بازار اروپایی حضور دارند، انتخاب شده‌اند. در میان این خودروها دو برند آلمانی، یک برند ایتالیایی و فرانسوی، کره جنوبی، اسپانیایی و سوئدی حضور دارند؛ این خودروها عبارتند از آلفا رومئو استلویو، آئودی A8، بی‌ام‌و سری 5، سیتروئن C3 ایرکراس، کیا استینگر، سیات ایبیزا و ولوو XC40. 

در دو ماه آینده هیئت داوران شامل متخصصانی از ۲۳ کشور، هفت خودروی برتر را ارزیابی و یک خودروی برتر نهایی را انتخاب خواهند کرد؛ قرار است خودروی سال ۲۰۱۸ اروپا در روز ۵ مارس، در هنگام افتتاح نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شود.

انتخاب خودروی سال اروپا اولین بار در ۱۹۶۴ انجام شد و خودروی روور 2000 بر خودروهای مرسدس بنز 600 و هیلمن پیروز شد و توانست اولین عنوان خودروی سال اروپا را از آن خود کند؛ سال گذشته جایزه خودروی سال اروپا به پژو 3008 رسید که تنها با دو امتیاز اختلاف نسبت به آلفا رومئو جولیا به این مهم دست یافت. هفت خودروی فینالیست را در ادامه بررسی می‌کنیم.

آلفا رومئو استلویو ۲۰۱۷

آلفارومئو استلویو / AlfaRomeo Suv

استلویو اولین خودروی شاسی‌بلند تولیدی آلفا رومئو و مجهز به همان پلتفرمی است که هم‌اکنون خودروی آلفا رومئو جولیا بر آن استوار است. پیشرانه‌ی این خودرو با سدان اسپرت نیز به اشتراک گذاشته شده؛ همان‌طور که در نسخه ۲.۹ لیتری بای‌توربو خورجینی ۶ سیلندر، با همکاری فراری توسعه یافته است. این خودرو در حال حاضر سریع‌ترین شاسی‌بلند تولیدی در پیست معروف نوربرگ‌رینگ آلمان است.

آئودی A8 مدل ۲۰۱۸

Audi a8

نسل چهارم آئودی A8 اولین خودروی تولیدی در جهان است که به عنوان یک خودروی مجهز به سطح ۳ خودران نام‌گذاری شده است. این خودرو هوشمند، سریع و راحت است و در حال حاضر به پیشرانه‌های بنزینی خورجینی ۶ سیلندر با دو واحد ۴.۰ لیتری مجهز شده و در سال ۲۰۱۸ در دسترس خواهد بود.

بی ام‌و سری 5 مدل ۲۰۱۷

BMW 5Series

خودروی BMW سری 5 مبتنی بر CLAR یکی از امن‌ترین خودروهای بازار امروزی به شمار می‌آید که از ساختار قوی و تعدادی سیستم‌های ایمنی پیشرفته برخوردار است. این خودرو با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های توربو بنزینی و دیزلی بسته به بازار مصرف ( از جمله نسخه‌های قدرتمند M550i و M550d ) عرضه می‌شود.

سیتروئن C3 ایرکراس ۲۰۱۷

Citroen C3 Aircross

سیتروئن C3 ایرکراس کاملا جدید، جایگزین یک MPV کوچک در نمونه کارهای این برند تجاری  و آماده‌ی مبارزه با رهبران بخش اروپایی نیسان جوک و رنو کپچر و همچنین محصولات جدید این کلاس مانند کیا استونیک و هیوندای کونا است. این خودرو در حال حاضر در قاره‌ی قدیمی با چندین موتور بنزینی و دیزلی به فروش می‌رسد و با پیشرانه قدرتمند دیزلی ۱.۶ لیتری ۱۲۰ اسب بخار ( ۸۹ کیلو وات) نیز عرضه می‌شود.

کیا استینگر ۲۰۱۸

کیا استینگر / kia stinger

اولین کیا استینگر در حال حاضر در ایالات متحده به فروش می‌رود؛ این خودرو همچنین یک پیشنهاد داغ برای بازار اروپا است و تلاش می‌کند مشتریانی را که به دنبال جایگزینی سریع و خوش‌قیافه مجهز به سیستم محرک عقب برای برندهای سه‌گانه لوکس آلمانی هستند، به خود جذب کند. زمان ۰ تا ۶۲ مایل بر ساعت (۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) این خودرو حداکثر ۴.۹ ثانیه طول می‌کشد.

سیات ایبیزا ۲۰۱۷

سیات ایبیزا 2018  Seat ibiza

سیات ایبیزا جدید یکی از مدل‌های اول گروه تولیدی فولکس‌واگن برای دریافت پلت‌فرم جدید MQB A0 در محدوده خودروهای کوچک است و با پیشرانه‌های 1.0 TSI و  1.5 TSI و 1.6 TDI با توان ۹۰  (۶۶ کیلووات) تا ۱۵۰ اسب بخار (۱۱۲ کیلووات) در دسترس قرار دارد.

ولوو XC40 مدل ۲۰۱۸

volvo xc40

ولوو XC40 جدیدترین خودرو در میان همه‌ی هفت فینالیست و کوچکترین کراس‌اوور این شرکت سوئدی تا به امروز است. این خودرو در حال حاضر در کارخانه‌ی این شرکت در بلژیک تولید می‌شود و انتظار می‌رود که تا پایان سال در بسیاری از کشورهای اروپایی به فروش برسد. این خودرو اولین ورود خود به ایالات متحده را در نمایشگاه خودروی ۲۰۱۷ لس‌آنجلس تجربه خواهد کرد.

به نظر شما کدام‌یک‌ به‌عنوان خودروی برتر سال ۲۰۱۸ اروپا انتخاب می‌شود؟ نظر خود را با زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات