پیش‌بینی ایلان ماسک در رابطه با پایان بشریت به دست کامپیوترهای قاتل

یک‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک مدیر عامل کمپانی تسلا موتورز و SpaceX، بارها به قابلیت و توانایی‌های ربات‌ها، کامپیوترها و هوش مصنوعی اشاره کرده و از طرفی دیگر بر این باور است که روزی بشریت به دست این ماشین‌های هوشمند نابود خواهد شد.
تبلیغات

با این که طبق سری فیلم‌های ترمیناتور، قیام و رستاخیزی تا کنون رخ نداده است اما با این حال طبق پیش‌بینی ایلان ماسک پایان بشریت به دست همین کامپیوترهای قاتل رقم خواهد خورد.

شاید این موضوع کمی مضحک به نظر برسد، ولی با در نظر گرفتن نبوغ و نوآوری بالای ایلان ماسک، شاید وی تنها شخصی باشد که قادر به جلوگیری از این رویداد باشد. طی مصاحبه‌ی ایلان ماسک با مجله‌ی رولینگ‌ استونز، وی اعلام کرد: «پایان بشریت به دست کامپیوترهای قاتل رقم خواهد خورد. در هر صورت باید منتظر آینده باشیم.»

ایلان 2

چگونه می‌توان از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری کرد؟

شاید نصب کردن ویندوز ME برای تمامی کامپیوترها شروع خوبی باشد. با این حال، احتمال نابودی بشریت هنوز وجود دارد ولی با توجه به میزان زیاد صفحه خطای آبی مرگ و راه‌اندازی‌های مجدد در ویندوز ME، می‌توان سرعت وقوع این حادثه را مقداری کم کرد. ایلان ماسک در مصاحبه‌ای اعلام کرد؛ «اگر روزی این اتفاق رخ دهد و ماشین ها علیه بشر قیام کنند، شانس زنده ماندن انسان‌ها ۱ به ۱۰ است. ماشین‌ها سریعا به فکر ساخت موشک‌هایی خواهند بود تا پس از ویرانی‌هایی که در زمین به بار آورده‌اند فرار کرده و به فضا بروند.»

ایلان 3

ایلان ماسک تنها فردی نیست که راجع به این موضوع اظهارنظر کرده است؛ استفان هاکینگ نیز پیش از این بارهای نگرانی‌های خود را در این خصوص اعلام کرده است. هوش مصنوعی می‌تواند باعث پایان بشریت شود. با این حال از نظر هاکینگ این موضوع می‌تواند به خاطر بی‌کفایتی آن باشد تا کارایی آن.

نظر شما چیست؟ آیا کامپیوترها پایان انسان‌ها را رقم خواهند زد؟ اگر نه، چه آینده‌ای در انتظار بشریت خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات