وزیر ارتباطات: نهاد بین‌المللی تصمیم‌گیر در حوزه فضای مجازی تشکیل می‌شود

شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات امروز در دیدار با وزیر الکترونیک و آی‌تی‌ هند، پیشنهاد داد یک نهاد بین‌المللی تصمیم‌گیر برای کنترل و مقابله با تهدیداتی چون تروریسم، افراط‌گرایی و پورنوگرافی کودکان در فضای مجازی ایجاد شود.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر الکترونیک و فناوری اطلاعات هند در حاشیه برگزاری اجلاس بین‌المللی فضای مجازی در دهلی نو، با اشاره به اینکه انقلاب صنعتی چهارم در حال وقوع است و فرصت اقتصاد دیجیتال را در پیش رو داریم، گفت:

کشورهای ایران و هند شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با هم دارند. جمعیت هند قابل توجه است و یک بازار بزرگ به‌حساب می‌آید و هر کسی آرزو دارد این بازار بزرگ را در اختیار داشته باشد.

وی به ۱۵ برابر شدن پهنای باند و ۱۰ برابر شدن کاربران اینترنت در ایران اشاره کرد و افزود:

۱۷ درصد فارغ‌التحصیلان ایران در رشته‌های IT هستند و حجم بازار ICT در ایران سه برابر شده است. ضمن اینکه در برابر یک واحد سرمایه‌گذاری بخش دولتی، سه برابر بخش خصوصی سرمایه‌گذاری در این حوزه وجود دارد.

آذری جهرمی با دعوت از شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران هندی برای حضور در ایران، اعلام کرد که علاوه بر آن ۲۳ هزار استارت‌آپ در ایران هستند و ۱۳۰ هزار ایرانی در کار ایجاد اپلیکیشن مشغول هستند.

عضو کابینه دولت دوازدهم، ایران را قربانی حملات سایبری دانست و افزود:

ما برنامه ویژه‌ای برای حفاظت از کودکان داریم و کارهای مهمی در زمینه دفاع سایبری انجام داده‌ایم

وزیر ارتباطات و فناور اطلاعات با تأکید بر ایجاد یک نهاد بین‌المللی تصمیم‌گیر در حوزه فضای مجازی همچون سازمان ملل، افزود:

در واقع یکی از دلایل این امر تهدیداتی چون تروریسم، افراط‌گرایی، نفرت پراکنی و پورنوگرافی کودکان است که در فضای مجازی باید کنترل شود. ضمن اینکه حوزه‌های همکاری و ایجاد منافع مشترک زیادی در این حوزه با همکاری سالم وجود دارد که ایجاد یک نهاد رسمی به آن کمک می‌کند.

وی بزرگ‌ترین تجربه در زمینه‌ی همکاری با برنامه‌نویسان دیگر کشورها را از آن هند دانست و اظهار امیدواری کرد که در سه حوزه امنیت سایبری، فری‌لنسینگ و دولت الکترونیک با این کشور تبادل تجربیات کنیم.

آذری جهرمی به ارائه پیشنهادی مبنی بر تشکیل کارگروهی مشخص از سمت دو کشور پرداخت و گفت: «این کارگروه باید ظرف سه ماه آینده به بررسی راه‌های همکاری مشترک بپردازند و پس از آماده کردن نقشه راه همکاری، شما به ایران سفر کنید.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات