ریزر فون معرفی شد؛ 8 گیگابات رم و باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی مخصوص گیمرها

پنج‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
پس از انتشار شایعات مختلف، شرکت ریزر سرانجام از گوشی هوشمند ریزر فون رونمایی کرد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد ریزر با یک محصول قدرتمند وارد بازار گوشی‌های هوشمند شده است. این شرکت بزرگ که در زمینه‌ی محصولات گیمینگ فعالیت می‌کند، در ژانویه‌ی ۲۰۱۷ موفق به خرید شرکت نکست‌بیت شد و حال گوشی قدرتمند ریزر فون (Razer Phone) را معرفی کرده است.

ریزر فون / Razer Phone
ریزر فون / Razer Phone

ریزر فون با داشتن لبه‌های تیز، فرم طراحی‌ شرکت نکست‌بیت را تداعی می‌کند. رنگ‌بندی این گوشی برای کاربران تجاری بسیار مناسب است و بدنه‌ی تمام آلومینیومی آن، حس خوبی را به شما منتقل می‌کند. این گوشی دارای مبدل صوتی دیجیتال به آنالوگ ۲۴ بیتی است و در قسمت جلویی، از دو اسپیکر استریو با صدای دالبی اَتمُس بهره می‌برد که هر کدام از آن‌ها، آمپلی‌فایر مخصوص به خود را دارند. این دو اسپیکر دارای گواهینامه‌ی THX هستند؛ یعنی برای اولین‌بار است که در یک گوشی هوشمند، شاهد چنین اسپیکرهایی در جلوی گوشی هستیم. ریزر ادعا کرده است که محصول جدیدش، قدرتمندترین اسپیکر را در بین گوشی‌های هوشمند دارد. همانطور که انتظار می‌رفت، ریزر فون بدون جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون عرضه می‌شود. البته در جعبه‌ی این گوشی، آداپتور تبدیل USB-C به جک هدفون، قرار داده شده است.

ریزر فون / Razer Phone
ریزر فون / Razer Phone

گوشی ریزر فون از نمایشگر ۵.۷ اینچی LCD از نوع IGZO با رزولوشن QHD بهره می‌برد. به گفته‌ی ریزر، نمایشگر این گوشی دارای محدوده‌ی رنگی گسترده و نرخ رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز است؛ این نرخ، تقریبا دو برابر نرخ رفرش‌ریت گوشی‌های هوشمند امروزی به‌جز محصولات آیپد پرو اپل است. ریزر فون از فناوری رفرش‌ریت انطباقی بهره می‌برد که به لطف آن، پردازنده‌ی گرافیکی و نمایشگر گوشی به‌خوبی با یکدیگر همگام‌سازی می‌شوند. این فناوری ظاهرا UltraMotion نام گرفته و با همکاری ریزر و کوالکام ساخته شده است. به لطف این فناوری حتی در نرخ فریم بالا، شاهد لگ در بازی نخواهید بود؛ خبر خوب این است که فناوری یاد شده، عمر باتری را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

ریزر در گوشی جدیدش از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده کرده و در کنار آن، یک رم قدرتمند ۸ گیگابایتی قرار داده است. استفاده از ۸ گیگابایت رم در کنار این پردازنده‌ی قدرتمند، از ریزر فون یک محصول قوی می‌سازد.

در بخش پشتی گوشی، دوربین دوگانه وجود دارد که شامل یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.75 (به عنوان دوربین اصلی) و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با زوم دو برابر و دیافراگم f/2.6 است. مجموعه‌ی دوربین ریزر فون، با دو فلاش LED تکمیل شده است. در قسمت جلویی گوشی، یک عدد دوربین ۸ مگاپیکسلی با قطر دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است که توانایی ثبت سلفی‌های باکیفیتی دارد. حسگر اثرانگشت ریزر فون در کلید پاور (واقع در کناره‌ی گوشی) جای گرفته و این گوشی به سیستم‌عامل اندروید ۷.۱.۱ نوقا تجهیز شده است. ریزر اعلام کرده است که در سه‌ماه‌ی نخست ۲۰۱۸ سیستم‌عامل این گوشی را به اندروید ۸ اوریو آپدیت خواهد کرد. ریزر فون هنگام عرضه از لانچر مخصوصی به نام Nova Launcher Prime Razer Edition بهره‌مند خواهد بود.

ریزر فون / Razer Phone
ریزر فون / Razer Phone

ریزر ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای گوشی جدیدش در نظر گرفته است که البته این مقدار را می‌توان با کارت میکرو اس‌دی افزایش داد. اما یکی از مهم‌ترین نکات ریزر فون خصوصا برای آن‌هایی که زیاد با گوشی بازی می‌کنند، ظرفیت باتری آن است. گوشی جدید ریزر از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و می‌توان آن را با باتری گوشی‌های هواوی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو مقایسه کرد. بر اساس ادعای ریزر، کاربران می‌توانند به‌مدت ۱۲.۵ ساعت به‌طور مداوم روی این گوشی به تماشای فیلم بپردازند و به‌مدت ۶۳.۵ ساعت نیز موسیقی گوش کنند. بر اساس نتایج برخی آزمایش‌ها، می‌توان به‌طور مداوم تا ۷ ساعت با ریزر فون به انجام بازی Hearthstone پرداخت. درصد شارژ باتری این گوشی به لطف بهره‌گیری از قابلیت شارژ سریع +4.0 شرکت کوالکام، در طول یک ساعت از ۰ به ۸۵ درصد می‌رسد.

گوشی ریزر فون دارای ابعاد ۱۵۸.۵ در ۷۷.۷ در ۸ میلی‌متر و وزن ۱۹۷ گرم است و در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آبان ۱۳۹۶) راهی بازار می‌شود. ریزر فون در تاریخ یاد‌شده از طریق فروشگاه آنلاین ریزر و فروشگاه مایکروسافت با قیمت ۶۹۹ دلار در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد؛ پیش‌فروش این گوشی در آمریکا و کانادا از فردا شروع می‌شود. ریزر قصد دارد نسخه‌ی ویژه‌ای از این گوشی را نیز عرضه کند؛ این نسخه‌ی محدود، در قسمت پشتی دارای یک لوگوی زیبای سبزرنگ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات