زنان در حوزه‌ی فناوری از مردان بهتر هستند

یک‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
بر اساس گزارشی از مؤسسه‌ی بروکینگز، زنان با وجود مهارت بیشتر، مشارکت کمتری در حوزه‌ی دیجیتال از خود نشان  می‌دهند.
تبلیغات

مؤسسه‌ی بروکینگز دریافته است که زنان در مهارت‌های دیجیتال از مردان بهتر هستند؛ اما در این حوزه فعالیت کمتری دارند.

بر اساس گزارشی که مؤسسه‌ی بروکینگز منتشر کرده است، زنان در حوزه‌ی دیجیتال امتیاز بیشتری از مردان کسب کرده‌اند که نشان‌دهنده‌ی مهارت‌ بالاتر زنان در این حوزه است.

گزارش بروکینگز تحت عنوان «دیجیتالی شدن و نیروی کار آمریکایی»، اطلاعاتی شامل دانش، مهارت، ابزار و فناوری، تحصیلات و آموزش، حوزه‌ی کار و فعالیت‌های کاری مورد نیاز در خصوص شغل‌های حوزه‌ی فناوری را بررسی کرده و در مجموع به زنان نمره‌ی ۴۸ و به مردان نمره‌ی ۴۵ را اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، با وجود استعداد بالاتر خانم‌ها، این آقایان هستند که بیشتر منصب‌های شغلی سطح بالا را در حوزه‌ی دیجیتال نظیر مهندسی کامپیوتر و رشته‌های مدیریتی به خود اختصاص داده‌اند. وضعیت در مشاغل غیر دیجیتال مثل حمل و نقل، ساخت و ساز، منابع طبیعی و عمران نیز به همین نحو است.

این موضوع جدیدی نیست و همه‌ساله آمارها از افت مشارکت زنان در مشاغل فنی حکایت دارند. ماجرا در شغل‌های مدیریتی و راهبردی نیز به همین منوال است.

بروکینگز گزارش می‌دهد که دیجیتالی شدن فرصت‌های شغلی قابل‌ توجهی برای افراد کم‌سواد یا بیکار فراهم می‌کند؛ اما تعداد بسیار کمی از آن‌ها از این فرصت بهره می‌برند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات