هر آنچه در مورد گلکسی نوت 9 سامسونگ می‌دانیم

پنج‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
گلکسی نوت ۹ احتمالا نام پرچم‌دار بعدی سامسونگ است و در این مطلب به شایعاتی که تاکنون در رابطه با این گوشی منتشر شده‌، نگاهی خواهیم انداخت.
تبلیغات

مدیران اجرایی بخش برنامه‌ریزی محصولات جهانی در سامسونگ پیش‌تر در اظهاراتشان گفته‌‌اند که این شرکت مدتی است طراحی و ساخت گلکسی نوت ۲۰۱۸ را که احتمالا گلکسی نوت 9 نامیده می‌شود، آغاز کرده است. گرچه زمان زیادی تا عرضه‌ی جهانی نوت ۹ باقی مانده است، اما از حالا شایعات مربوط به ویژگی‌ها، قیمت و کدنام این فبلت پرچم‌دار شنیده می‌شود. 

در ادامه با زومیت همراه باشید تا نگاهی به شایعات پیرامون گلکسی نوت ۹ شامل ویژگی‌ها، مشخصات فنی و دیگر جزئیات مرتبط به آن بیاندازیم.

کدنام

چند روز پیش وب‌سایت کره‌ای Bell اعلام کرد که سامسونگ برای نوت ۹، کدنام «Crown» را انتخاب کرده است. سامسونگ طی سال‌های اخیر نشان داده که برای گوشی‌های هوشمندش، کدنام‌هایی جاه‌طلبانه انتخاب می‌کند؛ برای نمونه، می‌توانیم به کدنام گلکسی اس ۸ اشاره کنیم. سامسونگ پیش از معرفی این گوشی، آن را «Dream» (به معنی رؤیا) نامیده بود و با این کار قصد داشت به‌طور غیر مستقیم، از رؤیای خودش برای شکست‌ دادن اپل بگوید. 

کدنام گلکسی نوت ۸، «Baikal» (نام دریاچه‌ای در سیبری که یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شیرین دنیا به‌حساب می‌آید) بود. این کد به‌طور واضح به نمایشگر اینفینیتی بزرگ ۶.۳ اینچی این فبلت اشاره داشت.

استفاده از کدنام Crown (به معنی تاج) برای گلکسی نوت ۹، نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد فبلت ۲۰۱۸ خود را به بهترین گوشی هوشمند موجود در بازار تبدیل کند. کره‌ای‌ها مدت‌ها است با شرکت‌های بزرگی همچون هواوی و اپل برای گرفتن سهم بیشتر بازار گوشی‌ هوشمند رقابت می‌کنند.

منبعی قابل‌‌ اعتماد که جزو یکی از تأمین‌کنندگان سامسونگ به شمار می‌رود، در گفت‌و‌گو با سایت Bell گفته است که آن‌ها قصد دارند اجزای نوت ۹ را در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۸ به سامسونگ بفرستند تا این شرکت تولید آن را به‌صورت آزمایشی آغاز کند. اگر این موضوع صحت داشته باشد، طی چند ماه آتی شاهد آماده‌ شدن نخستین نمونه‌های اولیه از نوت ۹ خواهیم بود. حتی اگر تولید نمونه‌های اولیه نوت ۹ سامسونگ از اوایل ۲۰۱۸ آغاز شود، این گوشی تا ماه آگوست روانه‌ی بازار نخواهد شد.

سامسونگ گلکسی نوت 8 / samsung galaxy note 8

اعمال تغییراتی عمده در S Pen

S Pen قرار است یکی از بزرگ‌ترین تغییرات اعمال‌شده در نوت ۹ نسبت به گوشی‌های قبلی سامسونگ باشد. گرچه طراحی اس پن طی سال‌های اخیر تا حد زیادی دست‌نخورده باقی‌ مانده است؛ اما نباید فراموش کنیم که سامسونگ با عرضه‌ی هر نوت جدید، تغییراتی نسبتا جزئی در این قلم اعمال کرده است.

ماه گذشته بی‌جی کنگ و کیو کیم، دو نفر از اعضای بخش برنامه‌ریزی محصولات جهانی سامسونگ، اعلام کردند که S Pen قرار است در گلکسی نوت ۹ با تغییرات متعددی رو‌به‌رو شود. 

سامسونگ امسال با عرضه‌ی گلکسی نوت ۸، یک‌سری تغییرات در S Pen نیز اعمال کرد؛ این قلم لمسی در نوت ۸ دارای ۴۰۹۶ سطح فشار است و به‌ لطف پشتیبانی از ویژگی Live Messages، امکان ارسال متون متحرک را برای کاربران فراهم کرده است. همچنین با بهره‌گیری از اپلیکیشن مخصوص اس پن به نام Pen Up می‌توانید طرح‌های مختلفی خلق کنید. اس پن به شما امکان می‌دهد که متون را از زبانی به زبان دیگر ترجمه کنید، ناحیه‌هایی از صفحه‌ی گوشی را انتخاب و از آن اسکرین‌شات تهیه کنید و با بهره‌گیری از ویژگی Screen Off، در حالی که صفحه‌ی گوشی خاموش است، روی آن به یادداشت متون بپردازید.

بهره‌ بردن از حسگر اثر انگشت اپتیکال

سامسونگ در فرآیند ساخت گوشی‌های گلکسی اس ۸ و نوت ۸، سعی کرد حسگر اثر انگشت را با نمایشگر یکپارچه کند؛ اما از پس انجام آن برنیامد. مینگ‌چی کو، تحلیلگر شرکت KGI Securities، به‌تازگی در یادداشتی از پیش‌بینی‌هایش در مورد نوت ۹ گفته است. او باور دارد که سامسونگ سرانجام خواهد توانست از حسگر اثر انگشت اپتیکال در داخل نمایشگر گلکسی نوت ۹ استفاده کند. اگر این پیش‌بینی درست از آب دربیاید، حسگر اثر انگشت اپتیکال به یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فبلت پرچم‌دار کره‌ای‌ها در سال ۲۰۱۸ تبدیل خواهد شد. در صورت وجود این حسگر در نوت ۹، می‌توان به‌راحتی با قرار دادن انگشت روی نمایشگر گوشی، قفل آن را باز کرد.

کو ادعا کرده است که اکنون سه شرکت BeyondEyes ،Samsung LSI و Egis در حال کار روی حسگر اثر انگشت اپتیکال برای نوت ۹ هستند که از میان آن‌ها، دو شرکت اول مدتی است نمونه‌هایشان را برای سامسونگ ارسال کرده‌اند. Egis همان شرکت تأمین‌کننده‌ی حسگر اثر انگشت در اس ۸ و نوت ۸ است.

ثبت‌ پتنت حسگر اثر انگشت حساس به فشار داخل‌ نمایشگر توسط سامسونگ در KIPRIS طی چند هفته‌ی اخیر، تا حدودی صحت پیش‌بینی مینگ‌چی کو را بالا برده است.

سامسونگ گلکسی نوت 8 / samsung galaxy note 8

بهبود دوربین دوگانه

دوربین گلکسی نوت ۹ یکی از مهم‌ترین اجزای این گوشی هوشمند خواهد بود و قطعا سامسونگ مانور زیادی روی آن خواهد داد. پرچم‌داران سال ۲۰۱۷ اپل و گوگل توانسته‌اند در زمینه‌ی عکاسی، بهتر از پرچم‌دار سامسونگ عمل کنند و همین موضوع می‌تواند به سامسونگ برای بازپس‌گیری مکان بهترین دوربین در گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۸، انگیزه بدهد. 

بی‌جی کنگ و کیو کیم همچنین گفته‌اند که سامسونگ به‌احتمال قوی دوربین دوگانه‌ی نوت ۹ را نسبت به نوت ۸ بهبود خواهد بخشید. گلکسی نوت ۸ اکنون یکی از بهترین دوربین‌های موجود در گوشی‌های هوشمند را در سراسر جهان دارد؛ با این‌حال در تست‌های DxOMark، اپل آیفون ۱۰ و گوگل پیکسل ۲ توانسته‌اند عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

سامسونگ الکترومکانیکس (شرکت خواهر سامسونگ الکترونیکس) چند هفته‌ی پیش پتنتی مرتبط با ماژول جدید دوربین دوگانه  ثبت کرد که احتمال می‌دهیم به گلکسی نوت ۹ مربوط باشد. در این ماژول جدید شاهد قرارگیری اجزای مختلف لنز دوربین در امتداد یک محور نوری هستیم و بین اجزای لنز، یک سیلندر وجود دارد که باعث می‌شود نور به تمامی حسگرها برسد.

دوربین‌هایی که در آن‌ها از اجزای مختلفی برای لنز استفاده شده است، تصاویر بهتری ثبت می‌کنند؛‌ اما مشکل این است که چنین لنزهایی نور را به‌طور مستقیم روی دیگری منعکس می‌کنند و با خطر سوختگی مواجه هستند. در این پتنت دیده می‌شود که سامسونگ روی لنزها، پوششی محافظ قرار داده است تا از سوختن آن‌ها جلوگیری کند. هنوز برای صحبت در مورد اضافه‌ شدن این دوربین به نوت ۹ خیلی زود است. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، این فناوری می‌تواند فاصله‌ی بین دوربین گوشی‌های هوشمند با دوربین‌های DSLR را به حداقل برساند.

دیگر شایعات مربوط به گلکسی نوت 9

بر اساس گفته‌ها و شنیده‌ها، نوت ۹ قرار است ضمن استفاده از بهترین ویژگی‌های نوت ۸، تغییرات محسوسی نسبت به این گوشی به خود ببیند؛ مواردی مثل نمایشگر بدون‌حاشیه‌ی اینفینیتی. نوت ۹ به‌احتمال قوی به نمایشگری ۶.۳ اینچی از نوع اولد مجهز خواهد شد و از نسل بعدی پردازنده‌های کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۴۵ بهره خواهد برد؛ پردازنده‌ای که به‌احتمال زیاد به‌منظور ارائه‌ی عملکردی مناسب در زمینه‌ی واقعیت افزوده، دارای موتور عصبی اختصاصی خواهد بود. بد نیست بدانید که سامسونگ مدتی است کار روی یک موتور عصبی داخلی را برای استفاده در گلکسی اس ۹ و نوت ۹ آغاز کرده است.

گوشی هوشمند گلکسی نوت ۹ تا ماه آگوست ۲۰۱۸ (بازه‌ی زمانی بین ۱۰ مرداد تا ۹ شهریور ۱۳۹۷) عرضه نخواهد شد؛ با این حساب کره‌ای‌ها حدودا ۱۰ ماه فرصت دارند تا محصولی بسازند که پرچم‌داران ۲۰۱۸ اپل و گوگل را به چالش بکشد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط به فبلت جدید سامسونگ، به صفحه‌ی گلکسی نوت ۹ در زومیت مراجعه کنید. شما همچنین برای اطلاع از مشخصات فنی این فبلت مورد انتظار می‌توانید از صفحه گلکسی نوت 9 در دیتابیس محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات