انیموجی آیفون 10 نیازی به سنسور سه‌بعدی ندارد

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
آیفون X طبق بررسی‌های انجام شده برای تحلیل حرکات چهره‌ی شما و اجرای انیموجی‌ها نیازی به اسکنر سه‌بعدی چهره ندارد.
تبلیغات

اپل در زمان معرفی آیفون ۱۰ و پس از آن مانورهای تبلیغاتی زیادی روی دوربین TrueDepth این گوشی انجام داد و مواردی همچون فیس آیدی و انیموجی را به عنوان ویژگی‌های وابسته به این فناوری معرفی کرد. البته، گنجاندن موارد فوق در آیفون ۱۰ به قیمت برش قسمت بالای صفحه‌نمایش تمام شد که شاید به دید خیلی‌ها خوشایند نباشد.

در نسخه‌های قبلی آیفون کاربران مشکلی با باز کردن قفل گوشی با استفاده از اسکنر اثر انگشت یا تاچ آیدی نداشتند. از طرفی ظاهرا ویژگی انیموجی اصلا نیازی به فناوری TrueDepth ندارد. یعنی حتی در صورتی‌که در برش بالای صفحه همه‌چیز غیر از دوربین سلفی را با دست مسدود کنید، باز هم می‌توانید حالت‌های چهره‌ی خود را با انیمیشن‌های موجود شامل روباه، روبات و... بازسازی کنید. این قبول که ممکن است کیت اسکن سه‌بعدی در تشخیص چهره و بازسازی جزئیات حرکات چهره‌ی شما موثر باشد؛ اما به نظر نمی‌رسد نیاز مبرمی به آن وجود داشته باشد.

با این وجود، اپل امکان برنامه‌نویسی واقعیت افزوده‌ی خود را فقط برای دوربین جلوی آیفون ۱۰ فراهم کرده است و آیفون‌های دیگر این امکان را ندارند. بنابراین، کاربری که می‌خواهد چهره‌ی خود را به یکی از انیمیشن‌های سخنگوی آیفون تبدیل کند باید پول بیشتری پرداخته و آیفون ۱۰ را خریداری کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات