چگونه با گفتن یک جمله حقوق پایه خود را برای استخدام افزایش دهیم

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
آیا برایتان پیش آمده است که به یک موقعیت شغلی علاقه داشته باشید اما دلتان بخواهد حقوق بیشتری دریافت کنید؟ گفتن این عبارت کار شما را آسان خواهد کرد.
تبلیغات

شرکت کردن در مصاحبه‌های استخدام چالش بزرگی است اما اگر بدانید چگونه باید به سوالات آن پاسخ دهید، می‌توانید امید داشته باشید که در پایان جلسه برای شغل مورد نظر به شما پیشنهاد داده شود. قبول شدن در مصاحبه مرحله‌ی اول است و بعد از آن باید در مورد مسائلی مانند تعیین میزان حقوق و مزایا تصمیم‌گیری شود. گفتن این حرف‌ها ساده است اما تصور کنید که ناامیدانه به دنبال پیدا کردن شغلی هستید و پیشنهادی که گرفته‌اید شرایط خوبی دارد. آیا درخواست حقوق بیشتر در چنین شرایطی توصیه می‌شود یا نباید ریسک کرد و قرارداد را امضا کرد؟

خبر خوب این است که افرادی وجود دارند تا متقاضیان را در این شرایط راهنمایی کنند. کارن کاتلین (Karen Catlin) حدود ۲۵ سال در زمینه تکنولوژی سابقه کار دارد. او در حال حاضر سخنران و مربی است و به دیگران کمک می‌کند که در مصاحبه‌های شغلی عملکرد بهتری داشته باشند و حقوق و مزایای بیشتری دریافت کنند. کاتلین به تازگی یکی از نکات مهمی که باید در مذاکرات رعایت شود را در وبلاگ خود به اشتراک گذاشته است. او معتقد است که یک جمله‌ی ساده می‌تواند کل نتیجه را تحت تأثیر قرار دهد. جمله‌ای که متخصصان منابع انسانی عاشق شنیدن آن هستند و به متقاضیان کمک می‌کند که قراردادی با حقوق بیشتر امضا کنند. این جمله‌ی جادویی چیست؟ «اگر بتوانید مبلغ ... تومان را به من بدهید، همین حالا پیشنهاد شما را قبول می‌کنم.»

چرا کارشناسان منابع انسانی دوست دارند این جمله را بشنوند؟

کارشناسان منابع انسانی انتظار دارند که متقاضیان با آن‌ها مخالفت کنند. اما روش‌های درست و اشتباهی برای انجام این کار وجود دارد. دلایل متعددی باعث می‌شوند این عبارت تأثیرگذار عمل کرده و کمک کند که میزان حقوق دریافتی خود را افزایش دهید:

job offer

۱- این عبارت نشان می‌دهد واقعا این شغل را می‌خواهید

مدیران استخدام به دنبال افراد شایسته و کسانی هستند که با فرهنگ شرکت سازگاری داشته باشند. آن‌ها افرادی را می‌خواهند که عاشق شغل مورد نظر بوده و مشتاق کار کردن در شرکتشان هستند. به همین دلیل استفاده کردن از این عبارت در پایان مصاحبه، کمک می‌کند که مدیر استخدام مطابق میل شما عمل کنند. این عبارت نشان می‌دهد که تا چه اندازه برای پذیرفتن شغل مورد نظر اشتیاق دارید. آن‌ها می‌دانند که شما برای شرکت‌های زیادی درخواست همکاری ارسال کرده‌اید اما گفتن این عبارت نشان می‌دهد که شما حاضر هستید برای کار کردن در آن شرکت تمام پیشنهادهای دیگر را رد کنید.

۲- ابهامات موجود را از میان خواهد برد

کاتلین معتقد است که مذاکره برای حقوق همیشه جای صحبت و بحث کردن دارد. اگر مدیر استخدام بداند شما آماده‌ی امضا کردن قرارداد هستید بیشتر به شما فشار وارد خواهد کرد. اگر بداند که پاسخ شما مثبت است بیشتر تلاش می‌کند تا شرایط مورد نظر شما را فراهم کند. کاتلین می‌گوید: «زمانی که پاسخ شما مثبت باشد، فرد مصاحبه کننده راحت‌تر می‌تواند درخواست شما را به کمیته استخدام ارجاع دهد و روی پیشنهاد شما فکر کند.»

handshake

۳- اعتمادبه‌نفس شما را نشان می‌دهد

هیچ شرکتی دوست ندارد یک فرد سست و بدون اعتمادبه‌نفس را استخدام کند. آن‌ها دنبال افرادی هستند که اهل عمل باشند و این عبارت دقیقا همین موضوع را نشان می‌دهد. شما با بیان این عبارت تنها درخواست افزایش حقوق نمی‌کنید بلکه با دادن پیشنهاد جدید نشان می‌دهید که تا چه اندازه جدی هستید و در صورت پذیرش آن می‌توانید کار خود را در اسرع وقت انجام دهید.

کارشناسان منابع انسانی این رویکرد را دوست دارند زیرا نشان می‌دهد که شما سبک مدیریتی و رهبری دارید و این احتمال وجود دارد که آن‌ها نیز به دنبال چنین فردی باشند. به یاد داشته باشید که این پیشنهادها تنها شامل پول نمی‌شوند و می‌توانید درخواست خود را به اشکال دیگری نیز بیان کنید. به‌عنوان مثال بگویید:

  • اگر هفته‌ای یک بار کار از داخل منزل به من بدهید، همین حالا پیشنهاد شما را قبول خواهم کرد.
  • اگر مدت مرخصی با حقوق من را یک هفته افزایش دهید، همین حالا پیشنهاد شما را قبول خواهم کرد.

تا زمانی که درخواست شما منطقی باشد، شانس خوبی برای پذیرفته شدن آن خواهید داشت و درنهایت می‌توانید در شغل دلخواه خود و با حقوق مورد نظر مشغول به کار شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات