پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ ال از لرزشگیر تلفیقی بهره می‌برند

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که بیشتر گوشی‌ها یکی از دو فناوری OIS یا EIS را به کار می‌برند، گوگل از ترکیب هردو استفاده کرده است.
تبلیغات

گوشی‌های گوگل پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال می‌توانند ویدیوهایی با تصاویر کاملا ثابت و بدون لرزش ضبط کنند؛ به‌طوری که تصور می‌شود در ضبط آن‌ها از سه‌پایه استفاده شده است؛ اما حقیقت این است که حتی اگر عصبانی یا وحشت‌زده باشید و دست شما بلرزد، باز هم می‌توانید پیکسل ۲ یا پیکسل ۲ ایکس‌ال را در دست بگیرید و با استفاده از آنچه گوگل لرزشگیر تلفیقی می‌نامد، ویدیوهای با کیفیتی ضبط کنید. لرزشگیر تلفیقی ترکیبی از لرزشگیر اپتیکال (OIS) و لرزشگیر الکترونیکی (EIS) است.

علاوه‌ بر لرزیدن دوربین، عوامل دیگری نیز در کیفیت ویدیوی ضبط‌شده تأثیرگذار هستند. به‌طور مثال، حرکت دادن سریع دوربین می‌تواند تصویر را تار کند. حرکت به جلو و عقب باعث برهم خوردن فوکوس می‌شود. همچنین، حرکت سوژه به جلو و عقب باعث کم و زیاد شدن فاصله‌ی کانونی و تغییر نقطه‌ی فوکوس می‌شود که در نتیجه ویدیو مدام تار و شفاف می‌شود.

دو نوع لرزشگیر OIS و EIS در گوشی‌های هوشمند، بسیاری از مشکلات ناشی از لرزش و حرکت در هنگام ضبط ویدیو را از بین می‌برند. لرزشگیر اپتیکال با حرکات فنری و الکترومغناطیسی خود مانع از لرزش لنز در ماژول خود می‌شود و از این طریق با واکنش سریع، لرزش‌های دست را خنثی می‌کند. لرزشگیر الکترونیکی با تجزیه تحلیل حرکات، قاب تصویر را متناسب با آن‌ها تنظیم می‌کند. EIS از پس خنثی کردن حرکات بیشتری برمی‌آید. توجه داشته باشید که OIS قطعه‌ای مکانیکی برای خنثی کردن لرزش‌ها است؛ اما EIS نرم‌افزاری است. درحالی‌که بیشتر گوشی‌های هوشمند از یکی از این دو فناوری جهت حذف لرزش‌های دوربین استفاده می‌کنند، پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال به تلفیقی از هر دو فناوری مجهز هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات