اچ‌تی‌سی هدست واقعیت مجازی مستقل خود را بیست و سوم آبان معرفی می‌کند

چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اچ‌تی‌سی اچ‌تی‌سی در اواخر آبان در کنفرانس VDC 2017 از هدست واقعیت مجازی مستقل جدیدی با تراشه اسنپدرگون ۸۳۵ کوالکام رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

شرکت اچ‌تی‌سی (HTC) در طی چند سال گذشته با شرایط سختی مواجه بوده است؛ بخش گوشی‌های هوشمند این شرکت از نظر مالی عملکرد خوبی نداشت و این موضوع در نهایت باعث شد تا اچ‌تی‌سی، تیم توسعه‌دهنده‌ی گوشی‌های پیکسل را به گوگل واگذار کند.

با وجود عملکرد ضعیف بخش «موبایل»، به‌نظر می‌رسد یکی از کسب‌وکارهای اچ‌تی‌سی همچنان نوید می‌دهد که آینده‌ای روشن در انتظار تایوانی‌ها است. هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو (HTC Vive) جزو محبوب‌ترین هدست‌های بازار محسوب می‌شود که برای تجربه‌ی واقعیت مجازی ارائه شده است. شرکت اچ‌تی‌سی به همین جهت درنظر دارد تا نسخه جدید هدست مستقل و محبوب خود را به صورت رسمی معرفی کند.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط وب‌سایت Neowin، شرکت اچ‌تی‌سی در تاریخ ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) در کنفرانس VDC 2017 (مخفف Vive Developer Conference) از هدست واقعیت مجازی مستقل و جدید خود رونمایی خواهد کرد.

در رابطه با هدست واقعیت مجازی جدید شرکت اچ‌تی‌سی، بد نیست اشاره کنیم که تایوانی‌ها اخیراً نشان تجاری «وایو فوکوس (Vive Focus)» را در ایالات متحده و اروپا به ثبت رسانده‌اند؛ همچنین نام «Vive M» در چین ثبت شده است. البته احتمال اینکه هدست واقعیت مجازی جدید اچ‌تی‌سی با نام «وایو M» در چین عرضه شود، بیشتر است.

اچ تی سی وایو

صرف‌نظر از نام احتمالی هدست جدید شرکت اچ‌تی‌سی، گفته می‌شود که این محصول به سیستم‌روی‌چیپ اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مجهز خواهد بود. سیستم ردیابی موقعیت «Inside-out Tracking» نیز برای هدست‌ جدید شرکت اچ‌تی‌سی درنظر گرفته می‌شود؛ به همین جهت، هدست از موقعیت مکانی شما بدون نیاز به سخت‌افزار جانبی مطلع خواهد شد.

شرکت اچ‌تی‌سی در اوایل امسال، قیمت هدست «اچ‌تی‌سی وایو» را نزدیک به ۲۰۰ دلار کاهش داد و حتی برای مدتی، بازی Fallout 4 VR به افرادی که هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی را خریداری کرده بودند؛ به صورت رایگان اهدا شده است. تایوانی‌ها همچنین فروشگاه واقعیت مجازی خود را با نام VivePort راه‌اندازی کرده‌اند که محتوای مخصوصی را به خریداران هدست اچ‌تی‌سی وایو ارائه می‌دهد.

با اینکه کسب‌وکار اچ‌تی‌سی در حوزه واقعیت مجازی آینده درخشانی دارد، بخش «موبایل» به هیچ عنوان، راضی‌کننده نیست؛ با این‌حال، شرکت اچ‌تی‌سی در نظر دارد در تاریخ ۲ نوامبر (۱۱ آبان) به صورت رسمی از فبلت پرچمدار جدید خود یعنی اچ‌تی‌سی یو ۱۱ پلاس رونمایی کند؛ این گوشی به عنوان مدل بدون حاشیه یو ۱۱ عرضه خواهد شد. گمانه‌زنی‌ها نشان از این موضوع دارند که نسخه‌ی ارزان‌قیمت‌تر گوشی یو ۱۱ نیز با نام «اچ‌تی‌سی یو ۱۱ لایف» ارائه خواهد شد که از قابلیت دوست‌داشتنی «اج‌سنس» بهره می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات