۱۳ خودروی اسپرت که با کمتر از ۴۰ هزار دلار می‌توان خرید

یک‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
با ۷۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان در خارج کشور چه خودروهایی می‌توان خرید؟ در مقاله پیش رو به این سوال پاسخ خواهیم داد.
تبلیغات

سوال مهمی که همیشه ذهن‌ ما ایرانیان را درگیر کرده، آن است که با پولی که در ایران برای خودروهای داخلی و حتی خودروهای رده چندم خارجی و چینی پرداخت می‌کنیم، در خارج از کشور چه خودروهایی می‌توان خرید. در مقاله پیش رو به معرفی ۱۳ خودروی جدید، جذاب و اسپرت بازارهای جهانی می‌پردازیم که با دارا بودن سرمایه‌ای بین ۷۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان قادر به خرید آن‌ها هستید.

فیات 500 - قیمت: ۸۰ میلیون تومان 

fiat 500

خودرویی جمع و جور و هاچ‌بک زیبا و البته قدرتمند که توان خروجی آن موجب شده است تا این خودروی زیبای ایتالیایی جزو قدرتمندترین خوردوهای هاچ‌بک بازار باشد. این خودرو در مدل پایه خود دارای قیمت ۲۰ هزار دلار معادل ۸۰ میلیون تومان است.

هوندا سیویک اسپرت هاچ بک - قیمت: ۸۵ میلیون تومان

honda civic hatchback

این خودرو نسخه اسپرت خودروی ژاپنی و خوش نام سیویک است که با قدرت ۱۸۰ اسب بخار عملا پا را از یک خودروی هاچ‌بک فراتر گذاشته است. خودرویی با هندلینگ بالا و البته امنیت و آرامش مثال زدنی در زمان رانندگی که با قیمت پایه ۲۱ هزار و ۳۰۰ دلار معادل ۸۵ میلیون تومان در خارج از کشور قابل خریداری است.

فورد فیستا ST - قیمت: ۸۵ میلیون تومان

ford fiesta st

خودرویی کوچک و به شدت اقتصادی که با قیمت پایه ۲۱ هزار و ۱۴۰ دلار معادل ۸۵ میلیون تومان به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های سواری در شهر به شمار می‌آید. در مقایسه با فیات ۵۰۰، این خودرو رانندگی لذت‌بخش‌تری را فراهم کرده و البته صدای کمتری نیز تولید می‌کند.

مزدا میاتا - قیمت: ۹۷ میلیون تومان

mazda miata

مگر می‌شود لیستی از خودروهای جذاب و هیجان‌انگیز تهیه کنیم و نامی از مزدا میاتا نبرد. قطعا این خودرو به عنوان یک کلیشه در لیست ما قرار دارد اما دلایل خوب و قانع‌کننده‌ای برای این انتخاب داریم. مزدا میاتا خودرویی سبک، ساده، قابل خرید توسط اکثریت قشر جامعه و بسیار راحت و جذاب در رانندگی است. این خودرو دارای قیمت پایه ۲۴ هزار و ۱۹۵ دلار معادل ۹۷ میلیون تومان است.

فولکس واگن گلف GTi - قیمت: ۱۰۲ میلیون تومان

vw golf gti

فولکس‌واگن گلف GTi براس سالیان متوالی به عنوان پادشاه خودروهای هاچ بک شناخته می‌شود و به نظر هم نمی‌رسد به این زودی‌ها گزینه اول انتخاب در میان خودروهای هاچ‌بک را به خودروی دیگری واگذار کند. در طول سالیان این خودرو بهبودهای متعددی را به خود دیده اما همچنان قدرتمند و با کیفیت است. این خودروی آلمانی دارای قیمت پایه ۲۵ هزار و ۵۹۵ دلار معادل ۱۰۲ میلیون تومان است. اگر به دنبال قدرت بشتر هستید به شما فولکس‌واگن گلف R با پیشرانه‌ی ۲۰۲ اسب بخار را پیشنهاد می‌دهیم.

تویوتا ۸۶ - قیمت: ۱۰۵ میلیون تومان

toyota 86

این خودروی تویوتا که با نام FR-S نیز شناخته می‌شود قرار بود از چرخه تولید خارج شود اما خوشحالیم که این اتفاق رخ نداده است. اگرچه که پیشرانه‌ی توربو هیچگاه از سوی تویوتا بر روی این خودرو نصب نشده است؛ اما به واسطه هندلینگ بالا و قیمت رقابتی آن همواره جزو یکی از گزینه‌های خوش قیمت با عملکرد بالا در بازار جهانی به شمار می‌آید. البته نسخه دنده دستی این خودرو دارای ۵ اسب بخار بیشتر در مقایسه با نسخه دنده اتوماتیک است و ما قطعا نسخه دنده دستی آن را پیشنهاد می‌دهیم. قیمت پایه این خودروی دو درِ تویوتا، ۲۶ هزار و ۲۵۵ دلار معادل ۱۰۵ میلیون تومان است.

بی‌ام‌و 230i - قیمت: ۱۳۲ میلیون تومان

bmw 230i

زمانی که بی‌ام‌و برای خودروی 228i پیشرانه‌ای با توان خروجی چند اسب بخار بیشتر انتخاب کرد؛ نام این خودرو به 230i تغییر پیدا کرد. نسخه جدید این خودرو در مقایسه با نسل قدیمی آن قوی‌تر، راحت‌تر و البته رانندگی با آن لذت‌بخش‌تر خواهد بود مخصوصا اگر نسخه‌ای از آن را انتخاب کنید که تجهیزات بهبود یافته‌ی سیستم تعلیق و هندلینگ بی‌ام‌و بر روی آن نصب شده باشد. طبیعتا در میان خودروهای دو در بی‌ام‌و، مدل M2 سریع‌تر و قوی‌تر است اما وقتی بحث قیمت به میان می‌آید؛ 230i گزینه‌ای غیر قابل جایگزین است. قیمت پایه این خودروی جذاب باواریایی‌ها ۳۳ هزار و ۱۵۰ دلار معادل ۱۳۲ میلیون تومان است.

سوبارو WRX STR - قیمت: ۱۳۲ میلیون تومان

subaru wrx

در مقایسه با خودروهای متعددی که با ۳۵ هزار دلار قادر به خرید آن‌ها هستید؛ سوبارو WRX قدرت چندان زیادی ندارد. اما به معنای عملکرد ضعیف این خودروی جذاب و اسپرت نیست. این خودرو ثابت کرده است در جاده‌ها دست کمی از دیگر رقبای اسپرت و قدرتمند خود ندارد. این خودرو با قیمت پایه ۳۳ هزار و ۱۹۵ دلار معادل ۱۳۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

فورد ماستنگ GT - قیمت: ۱۳۳ میلیون تومان

fors mustang

مدل‌های ارزان‌تری از فورد ماستنگ هم وجود دارد که می‌توانید با تجهیز آن‌ها به خودرویی خوب دست یابید. اما پیشنهاد ما به شما انتخاب مدل GT‌ است. این خودرو مجهز به تجهیزات بهبود سیستم تعلیق و عملکرد خودرو است و با قیمت پایه ۳۳ هزار و ۲۹۵ دلار معادل ۱۳۳ میلیون تومان در خارج از کشور قابل خریداری است.

جیپ رانگلر رابیکان - قیمت: ۱۳۵ میلیون تومان

jeep wrangler

هرچند که نسخه‌ی جدید جیپ رانگلر در راه است و به زودی وارد بازار خواهد شد اما نسخه قدیمی آن همچنان فروش خوبی را در بازارهای جهانی تجربه می‌کند. چرا؟ طبیعی است؛ چراکه این خودرو یکی از تواناترین خوردوهای آف‌رود و جاده‌های کوهستانی است که بسیاری از علاقه‌مندان تمایل به خرید آن دارند. قیمت پایه این خوردوی آمریکایی ۳۳ هزار و ۶۴۵ دلار معادل ۱۳۵ میلیون تومان است.

فورد فوکس RS - قیمت: ۱۴۴ میلیون تومان

ford rs

فورد با معرفی فوکوس RS گامی بلند در ایجاد تحولی بنیادین در خودروهای هاچ بک خود برداشت. خودرویی با ۲ دیفرانسیل و ۳۵۰ اسب بخار توان، فوکوس RS را تبدیل به خودرویی بسیار سریع کرده است. عملکرد این خودرو در پیچ‌ها و با سرعت بالا، بسیار چشم‌گیر بوده که همه ناشی از مهندسی و تعلیق فوق‌العاده این هاچ بک آمریکایی است. فوکوس RS دارای قیمت پایه ۳۶ هزار و ۱۲۰ دلار معادل ۱۴۴ میلیون تومان است.

شورولت کامارو SS - قیمت: ۱۴۹ میلیون تومان

chevrolet camaro ss

هرچه از کیفیت و خوب بودن مدل جدید کامارو SS بگوییم؛ نمی‌توان حق مطلب را ادا کرد. نه تنها این خودرو دارای پیشرانه‌ی مشابهی با شورلوت کروت افسانه‌ای است؛ بلکه در رقابت با خودروی معروف فورد یعنی ماستنگ GT نیز با قاطعیت پیروز میدان است. به نحوی که در همان ابتدای رانندگی با این خودرو قطعا شما هم مثل ما این خودرو را تحسین می‌کنید. قیمت پایه شورولت کامارو ۳۷ هزار و ۲۹۵ دلار معادل ۱۴۹ میلیون تومان است.

دوج چلنجر RT - قیمت: ۱۵۶ میلیون تومان

dodge challenger

درست است که دوچ چلنجر RT به اندازه شورولت کامارو SS و فورد ماستنگ GT قدرتمند نیست، اما امکانات بیشتری نسبت به آن‌ها دارد. مثلا تنوع رنگ‌های پیشنهادی در این خودرو به شدت زیاد است. هرچند که می‌توان با هزینه‌ای بیشتر به پیشرانه‌ای با توان خروجی ۴۸۵ اسب بخار نیز دست یابید. همچنین اگر به فضای بیشتری نیاز دارید نسخه ۴ در این خودرو نیز در دسترس شما خواهد بود. قیمت پایه دوج چلنجر  ۳۸ هزار و ۹۹۵ دلار معادل ۱۵۶ میلیون تومان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات