ال‌ جی در حال ساخت پردازنده‌ اختصاصی خود است

جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از تلاش نافرجام قبلی ال‌جی در ساخت پردازنده‌ی اختصاصی موبایل، این شرکت مجددا برای ساخت پردازنده‌ای جدید دست‌به‌کار شده است.
تبلیغات

ال‌جی در سال ۲۰۱۴ به پیروی از رقبایی همچون سامسونگ و اپل اقدام به ساخت تراشه‌ی اختصاصی خود با نام NUCLUN کرد که تنها در یک گوشی آن هم محدود به بازار کره استفاده شد.

با وجود شایعاتی در خصوص آماده نبودن تراشه‌ی ال‌جی، این شرکت درخواست ثبت برند تجاری تراشه‌ی جدیدش را به اداره‌ی ثبت معنوی محصول اتحادیه‌ی اروپا فرستاده است.

پرونده‌های ال‌جی با نام‌های LG KROMAX Preocessor و LG EPIK Processor با دو عنوان مبهم «تراشه‌ها [مدارهای یکپارچه]؛ تراشه‌های چندپردازنده‌ای» طبقه‌بندی شده که به‌خوبی نشان‌گر محصول آن است.

هرچند تضمینی وجود ندارد که تراشه‌های تحت عناوین فوق در گوشی‌های هوشمند به کار روند. ممکن است تراشه‌ی مذکور بازار رایانه‌ها را مورد هدف قرار دهد؛ چرا که سال گذشته اینتل رسما اعلام کرد قصد دارد از هسته‌های ARM ساخت ال‌جی در محصولاتش استفاده کند. بر اساس همان گزارش، پردازنده‌های مورد بحث از فناوری ۱۰ نانومتری استفاده خواهند کرد. این فناوری قرار است در پرچم‌داران سال آینده نیز مورد استفاده قرار گیرد.

به عبارت دیگر، اگر برنامه‌ها آن‌طور که در مورد NUCLUN 2 پیش رفت، پیش نرود و این حرکت موفق و ادامه‌دار باشد، امکان این وجود دارد که ال‌جی سال آینده در گوشی‌های هوشمند خود از پردازنده‌ی اختصاصی استفاده کند. اما انتظار نمی‌رود که گوشی‌های مورد نظر از نوع پرچم‌دار باشند. چرا که پردازنده‌ی NUCLUN از لحاظ عملکرد بسیار ضعیف از کار درآمد و اساسا استفاده از پردازنده‌ی نوپا در گوشی پرچم‌دار ریسک خواهد بود؛ حتی اگر آن پردازنده توسط خود شرکت ساخته شده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات