آیا برای شغل جانبی آمادگی دارید

سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پیدا کردن یک شغل جانبی ممکن است همان راهی باشد که شما را به فعالیت مورد علاقه‌تان در زندگی می‌رساند. چگونه بفهمیم برای یک شغل جانبی آمادگی داریم؟
تبلیغات

این روزها داشتن یک شغل جانبی، مانند گذشته دور از ذهن نیست و دیگر کسی داشتن آن را پنهان نمی‌کند. کسی که یک شغل جانبی انتخاب می‌کند، به دلایل زیادی این کار را انجام می‌دهد. همچنین داشتن شغل جانبی به معنای داشتن شغل دوم نیست. مشاغل جانبی انواع مختلفی دارند. یا به یک شخص کمک می‌کنند که کار مورد علاقه‌اش را در زندگی پیدا کند یا اینکه نیاز به فعالیت خاصی ندارند و تنها به اجاره دادن یکی از اتاق‌های اضافه محدود می‌شوند. هر شخصی می‌تواند یک شغل جانبی داشته باشد. آیا شما هم برای انجام این کار آمادگی دارید؟ ۴ نکته‌ی زیر به شما می‌گویند که آیا برای داشتن شغل جانبی آماده هستید یا خیر.

bored

۱- حوصله‌تان سررفته است

گاهی اوقات یک کار تمام‌وقت نمی‌تواند تمام انتظارات یک شخص را برآورده کند. بسیاری از افراد کار ثابت و خوبی دارند؛ اما احساس می‌کنند که نمی‌توانند از تمام مهارت‌هایشان استفاده کنند. در چنین شرایطی داشتن یک شغل جانبی به شما انگیزه می‌دهد و کمک می‌کند که از استعدادهای خود استفاده کنید. سرمایه‌گذاری انرژی روی یک کار جدید یعنی شما از تمام وقت خود به‌صورت بهینه استفاده می‌کنید و این باعث می‌شود که احساس بهتری نسبت به شغل اصلی خود داشته باشید.

۲- نیاز مالی دارید

چه کسی دلش نمی‌خواهد پول بیشتری در بیاورد؟ شاید شخصی بدهی‌های زیادی داشته باشد و بخواهد از این طریق حسابش را صاف کند. یا شاید از خرید کردن به‌صورت قسطی خسته شده باشد و بخواهد از این به بعد اجناس مورد نیاز خود را نقدی خریداری کند. مهم نیست چه دلیلی پشت این قضیه است به هر حال هیچ ایرادی ندارد که شخصی بخواهد از طریق یک شغل جانبی درآمد خود را افزایش دهید. در واقع امنیت مالی مانع از این می‌شود که بخواهید همیشه برای شخص دیگری کار کنید.

side hustle

۳- یک سرگرمی سودآور دارید

چه چیزی بهتر از اینکه انسان بتواند با انجام دادن سرگرمی مورد علاقه‌اش درآمد کسب کند؟ علاقه‌مندی‌ها، سرگرمی‌ها و مهارت‌های خودتان را در نظر بگیرید. آیا دیگران حاضرند برای آن به شما پول دهند؟ اگر پاسخ مثبت است یعنی فرد خوش‌شانسی هستید. به‌صورت آنلاین در مورد علاقه‌مندی خود جستجو کنید و وب‌سایت‌های مرتبط را پیدا کنید. ممکن است یک کارآفرین نیاز به نیروی پاره‌وقت داشته باشد و آگهی استخدام خود را در اینترنت منتشر کرده باشد. چنین موقعیت‌هایی می‌توانند فرصت خوبی برای شما باشند.

۴- زمان اضافه دارید

اگر کاری که به صورت تمام‌وقت انجام می‌دهید زمان زیادی از شما می‌گیرد و آخر هفته‌ها بسیار خسته هستید، بهتر است فکر شغل جانبی را از ذهنتان خارج کنید. اما اگر زمان اضافه دارید و نمی‌دانید آن را چگونه سپری کنید، بهتر است داشتن شغل جانبی را جدی بگیرید. به خاطر داشته باشید که کار تنها بخشی از زندگی است و نباید تمام وقت شما را به خودش اختصاص دهد. همیشه کمی زمان برای حفظ روابط خود باقی بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات