مستند تماشایی بزرگ‌ترین گردهمایی کونیگزگ

سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در بزرگ‌ترین گردهمایی مالکان کونیگ‌زگ، اولین مشتری این شرکت سوئدی تا آخرین خریدار حضور دارند. جدیدترین عضو خانواده‌ی کونیگ‌زگ، رگرا نیز در این مراسم حضور داشت.
تبلیغات

کریستیان فن کونیگ‌زگ در سال ۱۹۹۴، کارگاه خود را در شهر انگلهولم پیاده‌سازی کرد؛ ولی تا سال ۲۰۰۲ که اولین خودروی تولیدی این شرکت عرضه شد، خبری از کونیگ‌زگ در رسانه‌ها نبود. این شرکت، ویدئویی از گردهمایی مالکان محصولات مختلف کونیگ‌زگ منتشر کرده است؛ در این ویدئو استفان، اولین خریدار خودروی این شرکت که هنوز هم با CCR رانندگی می‌کند، تا آخرین خریدار هایپرکارهای کونیگ‌زگ را مشاهده می‌کنیم. این گردهمایی که با وجود ۱۹ خودرو از کونیگ‌زگ، بزرگ‌ترین گردهمایی دارندگان کونیگ‌زگ است، در تیرماه گذشته برگزار شد.

Koenigsegg

استفان می‌گوید:

بی‌صبرانه منتظر گردهمایی سال بعد هستم و امیدوارم که اعضای بیشتری از خانواده‌ی کونیگ‌زگ دور هم جمع شوند. من عاشق کونیگ‌زگ هستم، نمی‌دانم چرا، فقط عاشقش هستم. عاشق این خانواده هستم و افتخار می‌کنم که عضوی از خانواده‌ی کونیگ‌زگ هستم.

مدیران کونیگ‌زگ به دنبال برپایی سالانه‌ی این گردهمایی هستند. دومین گردهمایی با حضور ۱۹ ابرخودروی کونیگ‌زگ در شهر مالمو شروع می‌شود و سپس در جنوب سوئد ادامه پیدا می‌کند. این کاروان میلیون دلاری، در پیست رینگ نات‌استرپ واقع در شهر کیگراد توقف می‌کند و در ادامه، با همراهی چندین دستگاه ولووی پول‌استار به‌عنوان خودروی پشتیبانی، به جاده‌های زیبای حومه‌ی سوئد می‌رود.

Koenigsegg

CCR، وان، اگرا و رگرا، تمام این ابرخودروها در این کاروان دیده می‌شوند. رگرا، هایپرکار یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری کونیگ‌زگ که فقط ۸۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود، یکی از جذاب‌ترین هایپرکارهای این کاروان است. لازم به ذکر این مورد نیست که تمام موجودی در نظر گرفته‌شده از آن، با وجود قیمت بسیار بالایی که دارند، تماماً پیش‌فروش شده است. در ویدئوی منتشرشده، یک دستگاه رگرا توسط دیگر ابرخودروهای کونیگ‌زگ محاصره می‎شود.

این رگرای بخصوص، در همایش مونته‌ری کالیفرنیا ۲۰۱۷ به نمایش گذاشته شد. ابرخودروی ۱۵۰۰ اسب بخاری، به آپشن پکیج آیرودینامیک مجهز شده است تا نیروی رو به پایین (Downforce) منحصر به فرد ۳۸۵ کیلوگرم داشته باشد؛ مدل استاندارد رگرا، ۳۱۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین تولید می‌کند. این مورد نشان‌دهنده‌ی پتانسیل موجود، حتی در خودروهای بسیار پیشرفته، برای بهبود عملکرد است که در نزد مهندسین کونیگ‌زگ، هیچ وقت تمامی ندارد.

Koenigsegg

مدیران کونیگ‌زگ فقط ۲۵ دستگاه از محصولات خود را در سال ۲۰۱۷ تولید می‌کنند که با توجه به سفارش‌های ثبت‌شده، در صورت سفارش یک دستگاه، باید چهار سال منتظر ماند تا خودرو تحویل داده شود. بر اساس اطلاعات موجود، در برنامه‌ی آینده‌ی مدیران کونیگ‌زگ، تولید سدان چهاردرب وجود دارد و ساخت و طراحی خودروی شاسی‌بلند، در چشم‌انداز فعلی این شرکت نیست.

در پایان، از شما دعوت می‌کنیم تا ویدئوی منتشرشده از این گردهمایی میلیون دلاری را مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات