پایان کار سرویس موسیقی مایکروسافت و همکاری با اسپاتیفای

سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ردموندی‌ها تصمیم گرفته‌اند به عمر سرویس موسیقی خود موسوم به Groove Music پایان دهند و به همکاری با اسپاتیفای بپردازند.
تبلیغات

دو سال پیش و در تلاش برای برقراری ارتباطی بهتر با مشتریان، مایکروسافت تصمیم گرفت نام سرویس موسیقی ایکس‌باکس را به Groove Music تغییر دهد. باوجود این تغییر نام، این سرویس برای ردموندی‌ها حکم یکی از بقایای دوران پخش‌کننده‌ی موسیقی زون را داشت؛ هرچند برخی کاربران از این مسئله آگاه نبودند. حال مایکروسافت تصمیم گرفته است به ارائه‌ی سرویس موسیقی خود خاتمه دهد و در عوض با اسپاتیفای همکاری کند.

مایکروسافت فروش اشتراک استریم موسیقی را به‌زودی خاتمه خواهد داد؛ هزینه‌ی پرداخت‌شده توسط کاربرانی که پیش از این مشترک سرویس موسیقی مایکروسافت بوده‌اند، پس از توقف فروش اشتراک در تاریخ دهم دی‌ماه، محاسبه‌ و به این کاربران عودت خواهد شد. پس از این تاریخ، امکان خرید، دانلود و استریم موزیک از سرویس موسیقی Groove وجود نخواهد داشت.

همکاری مایکروسافت با اسپاتیفای، انتقال لیست‌های پخش از Groove Music به اسپاتیفای را برای کاربران ساده‌تر خواهد کرد. هفته‌ی آینده به‌روزرسانی جدیدی برای اپلیکیشن Groove Music در ویندوز ۱۰ ارائه خواهد شد؛ افرادی که در برنامه‌ی ویندوز اینسایدر شرکت دارند، از همین هفته به این برنامه دسترسی خواهند داشت.

spotify

مایکروسافت و شرکت سوئدی اسپاتیفای، پیش از ابن در ارائه‌ی نسخه‌هایی از این اپلیکیشن برای ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان با یکدیگر همکاری کرده‌اند. از این‌رو، انتخاب اسپاتیفای به‌عنوان شریک اصلی جهت انتقال مشترکان سرویس موسیقی مایکروسافت تعجب‌آور نیست.

هرچند ویژگی استریم موسیقی به‌کلی از Groove Music رخت می‌بندد؛ اما مایکروسافت کار روی اپلیکیشن موسیقی ویندوز ۱۰ را ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل کند کاربران به فایل‌های MP3 محلی و همچنین موسیقی ذخیره‌شده روی وان‌درایو خود دسترسی خواهند داشت. کاربران سرویس موسیقی مایکروسافت در پلتفرم‌های اندروید و آی‌او‌اس می‌توانند به استفاده از موسیقی ذخیره‌شده روی وان‌درایو ادامه دهند؛ اما برای آن‌ها نیز امکان استریم موسیقی از تاریخ دهم دی‌ماه غیر فعال خواهد شد.

در حال حاضر ردموندی‌ها به کاربران پیشنهاد می‌دهند برای استریم موسیقی از اسپاتیفای استفاده کنند و این مسئله قطعا برای سوئدی‌ها سودمند خواهد بود. در عین حال، مرگ سرویس موسیقی مایکروسافت نشان‌دهنده‌ی پاک شدن آخرین نشانه‌های دوران زون است. مایکروسافت از این پس تلاش نمی‌کند با دیگر سرویس‌های استریم موسیقی رقابت کند؛ بلکه با آن‌ها به همکاری می‌پردازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات