فیس بوک تقسیم فید خبری به دو بخش را آزمایش می‌کند

سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فیس‌بوک قصد دارد فید خبری خود را به دو بخش تقسیم کند. این فرایند به‌صورت آزمایشی در چند کشور اجرا شده است.
تبلیغات

 فیسبوک روز دوشنبه اعلام کرد که در حال کار روی تست ایده‌ی تقسیم News Feed یا فید خبری خود است که پست‌های تجاری را از اخبار شخصی جدا می‌کند و می‌تواند منجر به افزایش تبلیغات در بعضی کسب‌و‌کارها شود. فید خبری فیس‌بوک بخش مرکزی بزرگ‌ترین سرویس شبکه‌ی اجتماعی دنیا و شامل مجموعه‌ای از پست‌ها مانند تصاویر دوستان، پست‌های مربوط به اعضای خانواده، تبلیغات و موضوع‌هایی نظیر افراد مشهور یا صفحاتی است که کاربر آن‌ها را دنبال می‌کند.

قابلیت آزمایشی فیس‌بوک که در شش کشور کوچک اجرا می‌شود، دو خبرنامه را به کاربر ارائه می‌دهد که بر اساس آنچه در بیانیه‌ی این شرکت آمده است: یک بخش متمرکز بر دوستان و خانواده و بخش دوم به صفحاتی اختصاص دارد که کاربر آن‌‌ها را دنبال می‌کند. چنین تغییری در نهایت می‌تواند افرادی را که صفحات مختلف از خبرگزاری‌ها گرفته تا هنرمندان و تیم‌های ورزشی را اداره می‌کنند، برای دیده‌ شدن در فید خبری مربوط به دوستان و خانواده، مجبور به پرداخت هزینه کند.

به گفته‌ی آدام موسری، مدیری اجرایی فیسبوک در بخش News Feed، این قابلیت در حال حاضر در کشورهای بولیوی، کامبوج، گواتمالا، صربستان، اسلواکی و سریلانکا در حال اجرا است و مدت اجرای آن ممکن است تا چند ماه به طول بیانجامد. طبق اعلام موسری، فیس‌بوک هیچ برنامه‌ای برای آزمایش جهانی دو خبرنامه‌ی مجزا برای دو میلیارد کاربر خود ندارد. فیسبوک در حال جاضر برنامه‌ای هم برای اجبار در پرداخت هزینه برای صفحات تجاری ندارد.

فیس بوک به‌طور مستمر به آزمایش تغییرات در مقیاس بزرگ و کوچک می‌پردازد و در عین حال تلاش می‌کند تا کاربران، زمان بیشتری را صرف مرور فیس‌بوک کنند. گاهی اوقات تغییرات همیشگی هستند و گاهی این‌طور نیست. بسته به واکنش مردم، دو خبرنامه می‌تواند به این معنی باشد که آن‌ها در بخش پست‌های جدید لینک‌های کمتری را می‌بینند. اخبار هم بخش مشکل‌سازی برای فیس‌بوک است؛ زیرا ممکن است خبرهای غلط و دروغ به‌سرعت در شبکه پخش شوند.

 یک روزنامه‌نگار اهل اسلواکی به نام فیلیپ استروهاریک در پست خود نوشت:

این تست در روزهای اخیر بر ترافیک وب‌سایت خبرگزاری‌های کوچک‌تر تأثیر گذاشته است. اگر می‌خواهید پست‌های فیس‌بوک در خبرنامه‌ی قدیمی دیده شوند، باید هزینه‌ی آن را پرداخت کنید.

ناشرها ممکن است برای تبلیغات فیسبوک هزینه پرداخت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات