هایپرلوپ قدمی دیگر به راه‌اندازی نزدیک شد

دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
فرماندار مریلند خبر از راه‌اندازی هایپرلوپ در مریلند داد؛ به‌ نظر می‌رسد که برنامه‌ی هایپرلوپ ایلان ماسک، در شرف تبدیل شدن به واقعیت است.
تبلیغات

برای اولین بار در تاریخ کوتاه هایپرلوپ، یکی از ایالت‌های آمریکا به‌طور رسمی از راه‌اندازی پروژه‌ی ساحل شرقی هایپرلوپ خبر داد؛ این هایپرلوپ شهر‌های نیویورک و واشنگتن را به یکدیگر متصل می‌کند و در مسیر خود، در فیلادلفیا و بالتیمور نیز توقف دارد. در ویدیویی که لَری هوگان، فرماندار مریلند، در حساب توییتر خود منتشر کرد، در پاسخ به سؤالی در مورد هایپرلوپ می‌گوید:

فکر می‌کنم که این پروژه در حال آمدن به مریلند است.

با این حال در پاسخ به این خبر، ایلان ماسک در حساب توییتر خود به شفاف‌سازی درباره‌ی موقعیت شرکت می‌پردازد و می‌گوید:

تا پیش از ماه آینده، آمادگی لازم برای اعلام خبر در این مورد نداریم؛ مریلند جای فوق‌العاده‌ای برای کار کردن است و از این بابت از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

 در هنگام انتشار اولین خبر راه‌اندازی هایپرلوپ توسط ایلان ماسک، حدس و گمان‌های فراوانی مبنی بر صحت این طرح زده شد. امروز به نظر می‌رسد که شرکت تأسیس‌شده‌ توسط ماسک، در حال تبدیل کردن رؤیای هایپرلوپ به واقعیت است. هایپرلوپ می‌تواند در عصر ابرشهرها نقش فعالی داشته باشد. سرعت بالای این وسیله به مسافران این امکان را می‌دهد تا حد فاصل نیویورک تا واشنگتن را در حدود ۲۹ دقیقه طی کنند؛ سفری که به‌طور معمول با خودرو ۵ ساعت و با قطار در حدود ۳ ساعت طول می‌کشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات