مهم‌ترین نکات مثبت و منفی آکورا NSX کدام است

یک‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
آکورا NSX، از پیشگامان سوپراسپرت‌های هیبریدی است. در این مطلب، به نقاط قوت و ضعف این خودروی دوست‌داشتنی، نگاهی کوتاه خواهیم داشت.
تبلیغات

مسلما در آکورا NSX، شاهد ترکیبی از کارایی، امکانات مطلوب و فرمان‌پذیری مناسب هستیم که موجب امنیت هرچه بیشتر سرنشینان می‌شود. امروزه اغلب ابر خودروها برای استفاده‌ی روزمره مناسب نیستند. آئودی R8 در زمان رانندگی بیشتر شبیه یک کاغذ A4 است و بسیار خشک رفتار می‌کند، مکلارن 570S یکی از هوشمندترین و سازگارترین سیستم‌های تعلیق را دارد و لامبورگینی هوراکان در دور موتور زیر ۳۰۰۰ دور بر دقیقه صدای دلچسبی تولید نمی‌کند. بنابراین با تولد دوباره‌ی NSX، هوندا هنوز امکان استفاده‌ی روزمره از آن را متوقف نکرده که این مورد بسیار دلچسب است. اما صبر کنید، موارد بسیار بهتری نیز در این خودرو وجود دارند.

آکورا NSX

در ترافیک لس‌آنجلس، به‌زحمت می‌توان حرکت کرد و در ساعات پرترافیک برای پیمودن مسافتی ۱۰ کیلومتری، حدود یک ساعت زمان لازم است. در چنین شرایطی، صندلی‌های راحت، سیستم صوتی دوست‌داشتنی، عایقبن‌دی خوب، دید عالی به محیط با اینکه سوار یک NSX با ارتفاع بسیار پایین باشید، لذت‌بخش خواهد بود. علاوه بر تمامی این مطالب، هنگام رانندگی در حالت هیبرید استاندارد، خودرو بسیار آرام عمل می‌کند و نه‌تنها صدای زیادی تولید نمی‌کند که برای رانندگی از یک چراغ راهنمایی به دیگری مشکلی به وجود نمی‌آورد. به‌طور کلی در سرعت زیر ۶۰ کیلومتر بر ساعت، سواری NSX مثل سواری آکورد است.

آکورا NSX

حال کافی است حالت رانندگی را روی اسپرت قرار دهید تا NSX از خواب برخیزد و تمام ۵۳۷ اسب بخاری که توسط یک پیشرانه‌ی شش سیلندر V شکل و ۳.۵ لیتری همراه سه پیشرانه‌ی الکتریکی تولید می‌کند، آزاد می‌شود. تنها در بزرگراه است که شما می‌توانید خشم و قدرت این خودرو را درک کنید. تمام سکوت و آرامش رانندگی در شهر با این خودرو به یک رانندگی خشن و هیجان‌انگیز تبدیل می‌شود.

آکورا NSX

آکورا NSX بیش از چیزی که انتظار دارید به شما هیجان می‌دهد. با قرار دادن حالت رانندگی در اسپرت پلاس از فرمان‌پذیری فوق‌العاده و چسبندگی عالی این خودرو متعجب خواهید شد؛ چسبندگی بالای ایجادشده توسط تایرهای پیرلی و رانندگی پایدار توسط سیستم چهارچرخ محرک که دو پیشرانه‌ی برقی نیروی چرخ‌های جلو و پیشرانه‌ی شش سیلندر هیبریدی نیروی چرخ‌های عقب را تامین می‌کنند. البته ما با نظر عده‌ای مخالفیم که می‌گویند محدودیت‌های تکنولوژیک مانع عالی بودن NSX می‌شوند؛ اما واقعیت این است که شما با این خودرو می‌توانید مثل یک قهرمان اتومبیلرانی رانندگی کنید.

آکورا NSX

آپشن‌ها و سیستم‌های متنوعی در NSX وجود دارند مانند تهویه مطبوع اتوماتیک و پخش صوت مدرن؛ اما موضوع مهم این است که در واقعیت آپشن‌های NSX در حد یک هاچ‌بک ۱۸ هزار دلاری است و تنها تفاوتی که با هم دارند این است که هاچ‌بک‌ها، پیچ تنظیم صدای ساده‌تری در سیستم پخش خود دارند.

آکورا NSX

موضوع بعدی که همیشه از یک ابر خودرو انتظار می‌رود سیستم افزایش ارتفاع جلوی خودرو است که در صورت مواجه با سرعت‌گیرها و پستی بلندی‌های سطح جاده بتوان از آن‌ها عبور کرد. اصولا وجود چنین سیستمی در ابر خودروها به دلیل ارتفاع بسیار پایینشان ضروری است؛ ولی متأسفانه در NSX شاهد این فناوری نیستیم.

آکورا NSX

در انتها، بد نیست مروری بر مشخصات این خودرو داشته باشیم. آکورا NSX به یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری مجهز است که در کنار سه عدد موتور الکتریکی، توانایی تولید ۵۳۷ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این مجموعه‌ی هیبریدی از طریق یک جعبه‌دنده‌ی پیشرفته از نوع دبل کلاچ که ۹ دنده دارد به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو تنها ۳ ثانیه طول می‌کشد. قیمت NSX از ۱۵۶ هزار دلار آغاز می‌شود و می‌تواند تا نزدیک ۲۰۰ هزار دلار افزایش پیدا کند. از رقبای این خودرو می‌توان به لامبورگینی هوراکان، آئودی R8، نیسان GT-R، پورشه 911 توربو S، شورولت کوروت ZO6 و مک‌لارن 570ُS اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات