جدیدترین تیزر ویدئویی از هنسی ونوم F5 منتشر شد

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت آمریکایی هنسی، ادعا می‌کند با ابرخودروی F5 به سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. با این اوصاف، بوگاتی شیرون در حال از دست دادن رکوردهای خود است.
تبلیغات

پس از شکسته شدن رکورد سرعت‌گیری صفر تا ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و توقف بروگاتی شیرون توسط کونیگزک آگرا RS، به نظر می‌رسد باید منتظر ربوده شدن رکورد حداکثر سرعت شیرون، این‌ بار توسط محصول جدید هنسی (Hennessey) باشیم. محصول جدید هنسی که با کد F5 شناخته می‌شود، حداکثر سرعتی حدود ۴۸۲.۸ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. البته این عدد به‌صورت رسمی اعلام نشده و فقط در تصاویر تبلیغات به این سرعت اشاره شده است. فراموش نکنیم، سرعت ادعایی هنسی در مقایسه با رکورد جهانی بوگاتی ویرون سوپراسپرت (۴۱۵ کیلومتر بر ساعت) فاصله‌ی زیادی دارد. البته ویرون در سال ۲۰۱۰ به حداکثر سرعت ۴۳۰.۹ کیلومتر در ساعت رسیده بود. اما نسخه‌ی نهایی و تولیدی ویرون، به‌منظور امنیت تایرها با کاهش ۱۶ کیلومتر بر ساعت مواجه شد.

Hennessey Venom F5

تیزر ویدئویی و چندین تصویر از محصول جدید هنسی در وب‌سایت این شرکت منتشر شده است. ونوم F5 کاملا جدید خواهد بود و هیچ ریشه‌ی مشترکی با ونوم قبلی یا محصولات لوتوس نخواهد داشت. F5 محصول دپارتمان جدید خودروهای ویژه‌ی هنسی است و قدرتی بیش از ۱۴۵۱ اسب بخار خواهد داشت. بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت این شرکت، نسخه‌ی استاندارد ابرخودروی جدید هنسی به حداکثر سرعتی بیش از ۴۶۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

البته بوگاتی شیرون نیز در سال آینده، به دنبال رکورد جدیدی برای حداکثر سرعت خودروی جاده‌ای است. انتظار می‌رود که شیرون با پیشرانه‌ی W12 و البته تایرهای مناسب، به حداکثر سرعت ۴۵۰.۶ کیلومتر بر ساعت برسد. با این حساب باید دید تیم مهندسی هنسی، تایرهای مناسب برای رسیدن به چنین سرعتی در اختیار دارد؟

هنسی یکی از شرکت‌هایی است که خودروهای سریع و پرقدرتش، آوازه‌ی جهانی دارند. مشهورترین محصول این شرکت آمریکایی، هنسی ونوم GT با قدرت ۱۴۵۱ اسب بخار و رکورد حداکثر سرعت ۴۳۵.۳۱ کیلومتر بر ساعت است که البته تیم مهندسی بوگاتی هنوز در مورد این رکورد حرف و حدیث‌هایی دارد. بر اساس ادعای مدیران هنسی، F5 یکی از سریع‌ترین خودروهایی جهان خواهد بود؛ این ابرخودروی تهاجمی با هدف درهم شکستن بوگاتی شیرون، در نمایشگاه SEMA رونمایی خواهد شد. هنوز اطلاعات زیادی از ونوم F5 منتظر نشده است و باید تا ۱۰ آبان ماه سال جاری منتظر  بمانیم.

هنسی ونوم Hennessey F5
هنسی ونوم Hennessey F5
Hennessey Venom F5
هنسی ونوم Hennessey F5
هنسی ونوم Hennessey F5
هنسی ونوم Hennessey F5
هنسی ونوم Hennessey F5
هنسی ونوم Hennessey F5
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات