مسترکارت تا سال ۲۰۱۸ نیاز به تأیید خرید با استفاده از امضا را حذف خواهد کرد

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
تا سال ۲۰۱۸، دیگر برای تأیید خرید خود با استفاده از مسترکارت به امضا نیازی نخواهید داشت. در عوض هویت شما از راه‌های دیگری تأیید خواهد شد.
تبلیغات

هرگاه که می‌خواهید با استفاده از کارت اعتباری خود خرید کنید، باید رسید خرید را امضا کنید تا ضمن احراز هویت خود، خرید را هم تأیید کنید. این روزها همه چیز در حال تغییر است و مسترکارت هم تصمیم گرفته به‌زودی امضا را حذف کند.

این شرکت اعلام کرده است که از آوریل ۲۰۱۸، مشتریان آمریکا و کانادا نباید رسیدهای خرید خود از کارت‌های اعتباری و نقدی را امضا کنند. لیندا کرک پاتریک، معاون مدیراجرایی مسترکارت، می‌گوید:

شبکه‌ی امن و سیستم‌های بی‌نظیر ما در ترکیب با فناوری‌های پرداختی جدید، مانند چیپ، توکن سازی، بیومتریک و پلت‌فرم‌های دیجیتال خصوصی‌سازی شده، از روش‌های امن‌تری برای تأیید هویت استفاده خواهد کرد.

فروشگاه‌های زیادی در سراسر جهان هستند که دیگر از امضا برای تأیید خرید استفاده نمی کنند. امروزه، پرداخت‌های بدون تماس برای خریدهای کوچک بسیار معمول شده‌اند. مشتریان برای خریدهای بزرگ خود، معمولا کد را وارد می‌کنند که نسبت به امضا بسیار امن‌تر است. امضاها می‌توانند جعل شوند و اغلب حسابدارها هم به خود زحمت چک کردن این امضاها را نمی‌دهند.

انتظار می‌رود که با در پیش گرفتن این رویکرد، با استفاده از پلت‌فرم‌هایی مانند اپل پی، خرید سریع‌تری داشت. البته هنوز استثناهایی هم وجود دارد؛ مثلا در ایالات متحده در برخی فروشگاه‌ها، برای خریدهای بالای ۵۰ دلار به امضا نیاز خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات