رئیس سازمان تنظیم‌ مقررات: شبکه‌های اجتماعی درآمد اپراتورها را کاهش داده‌اند

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
به گفته‌ی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی باعث کاهش درآمد اپراتورهای موبایل شده است.
تبلیغات

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در هجدهمین دوره از نمایشگاه تلکام اعلام کرد که افزایش استفاده‌ی کاربران از شبکه‌های اجتماعی باعث شده است تا میزان درآمد اپراتورها در بخش پیامک از ۷ به ۳ درصد و در زمینه‌ی مکالمه از ۱۷ به ۱۲ درصد کاهش یابد.

براساس گزارش فلاح جوشقانی، درآمد مکالمه و صوت در سال ۹۰ بیش از ۵۱ درصد کل درآمد بخش ارتباطات کشور بود؛ اما اکنون در پی افزایش فعالیت شبکه‌های اجتماعی، درآمد این بخش به ۴۰ درصد کاهش یافته است، با این حال از آن زمان تاکنون درآمد حاصل از بخش دیتا ۱۱ درصد افزایش یافته است.

به گفته‌ی وی، در ایران به‌طور متوسط، هر مشترک ۶ گیگابایت اینترنت با استفاده از دسترسی ثابت دارد که این رقم در ترکیه ۶۶ گیگابایت و در انگلستان ۳۲ گیگابایت است و این موضوع نشان می‌دهد که باید در بسته‌های تعرفه‌ای اینترنت، تغییراتی ایجاد شود.

وی همچنین میانگین مصرف دیتای موبایل را به ازای هر کاربر در ماه ۲.۷ گیگابایت اعلام کرد و گفت:

این رقم در کشور ترکیه ۲.۸ گیگابایت و در انگلستان ۱.۸ گیگابایت است؛ بنابراین این موضوع لزوم سرمایه‌گذاری در شبکه‌های ثابت اینترنت را نشان می‌دهد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات