بازگشت دوباره مزدا با استفاده از پیشرانه‌های دورانی در خودروی الکتریکی

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت خودروسازی مزدا ممکن است پیشرانه‌های دورانی را به‌عنوان توسعه‌دهنده‌ی محدوده حرکت برای خودروی الکتریکی به چرخه‌ی تولید بازگرداند.
تبلیغات

لحظه‌ای که دوست‌داران پیشرانه‌های دوار منتظر بودند و می‌توانست زودتر از این نیز فرا برسد، بالاخره رسید؛ اما نه به گونه‌ای که امیدوار بودیم و انتظار آن را داشتیم. به گزارش اتوموتیو نیوز، مزدا در نظر دارد تولید پیشرانه‌های دورانی را به‌عنوان نقشه راه جدیدی در آینده‌ی نزدیک در دستور کار قرار دهد. اما بر خلاف خودروهای RX-7 و RX-8، این پیشرانه‌ها به‌طور مستقیم چرخ‌های خودروی جدید را حرکت نمی‌دهند؛ بلکه به‌عنوان وسیله‌ای برای افزایش محدوده‌ی رانندگی خودروی الکتریکی استفاده می‌شوند.

مزدا
RX7 مزدا

طبق گزارش اتوموتیو نیوز، این خودروساز ژاپنی در سال ۲۰۱۹ از یک خودروی الکتریکی هیبریدی جدید رونمایی خواهد کرد و در بازارهایی مانند ژاپن و اروپا که فاصله‌ی مسافرت و رفت و آمد تقریبا کم است، از سوخت مصرفی بنزین در کنار نیروی الکتریکی استفاده خواهند کرد. اما در آمریکای شمالی، از افزایش‌دهنده محدوده حرکتی استفاده می‌شود؛ این افزایش‌دهنده محدوده یک ژنراتور بنزینی است که برای شارژ کردن مجدد باتری در مسیرهای طولانی استفاده می‌شود.

این نسخه می‌تواند یک پیشرانه‌ی دورانی کوچک داشته باشد که به‌طور ذاتی جمع و جور است و قدرت زیاد با لرزش کم تولید می‌کند؛ ظاهرا مزدا این پیشرانه را برای کاربردهای هیبریدی ایده‌آل و ارائه دادن راهی برای حفظ و زنده نگه داشتن این فناوری استفاده می‌کند.

اگر این خبر برای شما تا حدودی ناامیدکننده است، نگران نباشید؛ یک خودروی اسپرت که به‌طور مستقیم به پیشرانه‌ی دوار مجهز شده است، پس از آن ساخته خواهد شد. با این حال عامل تعیین‌کننده برای نوع پیشرانه در این خودرو، ممکن است بیشتر شرایط بازار باشد و به قابلیت‌های فنی چندان مرتبط نباشد.

مزدا شیناری
مزدا شیناری
ماتسوئو هیتومی، مدیر بخش سیستم محرکه شرکت مزدا، با اشاره به نمونه کوچک‌تر خودروی میاتا MX-5 گفت:آیا ما واقعا می‌خواهیم مدل‌های بسیاری از خودروهای اسپرت به فروش برسانیم؟ شرکت‌های خودروساز زیادی وجود دارند که چندین خودروی اسپرت می‌فروشند. ما می‌خواهیم خودروسازان بازار را تحریک کنیم تا به رقبای داخلی خود نیز نگاه کنند. نیسان هر دو مدل 370Z و GT-R را ارائه می‌دهد، تویوتا با سوپرای جدید می‌آید تا بالاتر از تویوتا 86 قرار بگیرد و هوندا هم به کار خود ادامه می‌دهد تا روی یک خودروی اسپرت دیگر برای پیوستن به NSX کار کند. مزدا ممکن است کوچک‌تر از همه خودروسازان ژاپنی باش، اما یک تصویر خوب از خودروی اسپرت ایجاد کرده است که ممکن است فقط به یک خودروی اسپرت هیلو برای تقویت شدن نیاز داشته باشد.
مفهومی مزدا آر ایکس ویژن
مفهومی مزدا آر ایکس ویژن
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات