تا سال ۲۰۲۰ محبوبیت پنل‌ اولد از ال سی دی پیشی می‌گیرد

سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارشات و تحلیل کارشناسان، محبوبیت پنل‌های اولد تا سال ۲۰۲۰ از پنل‌های ال‌سی‌دی پیشی خواهد گرفت.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۷ تغییرات ریز و درشت بسیاری در گوشی‌های هوشمند اعمال شد که نحوه‌ی تعامل کاربران با این دستگاه‌ها را دچار تغییرات چشمگیری کرد؛ اما شاید بزرگ‌ترین تغییری که امسال شاهد آن بودیم، عزم راسخ سازندگان برای ارائه دستگاه‌هایی با حاشیه صفحه‌نمایش کم بود. با کوچک‌تر شدن حاشیه‌ها و افزایش اندازه‌ی صفحه‌نمایش، اکنون نمایشگر این دستگاه‌ها در کانون توجه بیشتر کاربران قرار دارد. در این بین سؤالی که سال‌ها ذهن کاربران را به خود مشغول کرده‌ است به انتخاب بین پنل‌های اولد‌ و ال‌سی‌دی‌ مربوط می‌شود. آیا اولد نسب به ال‌سی‌دی برتری دارد؟

اگرچه در سال‌های پیشین انتخاب کاربران و سازندگان، پنل‌ ال‌سی‌دی بود؛ اما اکنون شاهد تغییر این علاقه به اولد هستیم. به‌ لطف استفاده‌ی گسترده از این پنل‌ در پرچم‌داران سری اس و نوت، سامسونگ نقش به‌سزایی در افزایش محبوبیت پنل‌ اولد بازی کرده است. باتوجه به انعطاف‌پذیری اولد، سازندگان گزینه‌های بیشتری برای ساخت و ایجاد تنوع در دستگاه‌هایشان دارند. نمونه‌ی بارز استفاده از پنل‌ منعطف را می‌توان در سری اج سامسونگ مشاهده کرد.

به کلام ساده‌، اکنون اولد روزبه‌روز محبوبیت بیشتری نزد کاربران و سازندگان برای خود دست‌و‌پا می‌کنند و به‌ نظر نمی‌رسد که این روند به این زودی‌ متوقف شود. براساس گزارش اخیر زنجیره‌ تأمین‌ صفحه‌نمایش، استفاده از پنل‌ اولد تا سال ۲۰۲۰ از پنل‌ ال‌سی‌دی‌ پیشی خواهد گرفت.

البته این موضوع به هیچ عنوان غیر منتظره نبود. اکنون پرفروش‌ترین تلفن‌های هوشمند از این نوع پنل‌ استفاده می‌کنند و چندین تولید‌کننده در صدد ساخت خط تولید اختصاصی پنل‌ اولد‌ هستند.

پیش‌بینی دیگری که در این رابطه شده است، مربوط به استفاده بیشتر از پنل‌ منعطف می‌شود. این موضوع را که آیا شاهد تلفن‌های خمیده بیشتری در آینده خواهیم بود یا خیر، باید به دست زمان بسپاریم؛ البته امکان استفاده از صفحه‌نمایش مسطح در پنل‌ انعطاف‌پذیر وجود دارد.

وقوع چنین اتفاقی مطمئنا به سود کاربران تمام خواهد شد. پنل‌ اولد علاوه بر اینکه رنگ‌های غنی‌تر و بهتری نمایش می‌دهد، مصرف باتری کمتری هم دارد (به‌دلیل خاموش‌ شدن پیکسل‌ها هنگام نمایش رنگ مشکی خالص). با این حال، مطمئنا سازندگان تازه‌وارد که همچون سامسونگ تجربه‌ی چندانی با این پنل‌ها ندارند‌، مسیری دشوارتر از بقیه در پیش خواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات