اچ تی سی روی هدست وایو اکلیپس کار می‌کند

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه احتمالا کمپانی اچ‌تی‌سی روی هدست واقعیت مجازی جدیدی به نام Vive Eclipse کار می‌کند.
تبلیغات

در حالی که چندی پیش، کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی بخش کسب‌وکار موبایل خود را به گوگل واگذار کرد، اما دو طرف معامله توافق کردند بخش مربوط به هدست واقعیت مجازی وایو، همچنان به‌طور مستقل به کار خود ادامه دهد. براساس اطلاعاتی که به تازگی به‌دست آمده است، اچ‌تی‌سی روی هدست واقعیت مجازی جدیدی موسوم به وایو اکلیپس کار می‌کند.

LetsGoDigital اشاره کرده که اچ‌تی‌سی نام تجاری جدیدی را در نیوزلند برای وایو اکلیپس ثبت کرده که در آن اشاره شده است این دستگاه روی سر قرار گرفته و بر پایه‌ی واقعیت مجازی کار می‌کند.

گمانه‌زنی‌های LGD حاکی از این است که هدست جدید اچ‌تی‌سی، در واقع نسل جدید هدست وایو است و با هدست وایو فوکوس که بدون نیاز به کامپیوتر و گوشی هوشمند کار می‌کند، تفاوت دارد.

هنوز مشخص نیست این هدست که برای شبیه‌سازی کامپیوتری به کار می‌رود نیاز به چه سخت‌افزار یا نرم‌افزاری دارد؟ آیا برای کارکردن با کامپیوتر نیاز به کنترلر مخصوص دارد؟ آیا این هدست از کیس و نگه‌دارنده برای قرارگیری روی سر، سنسورهای ردیابی، کنترلرهای مخصوص واقعیت شبیه‌سازی شده توسط کامپیوتر، قطعات جانبی برای دسترسی و انتقال اطلاعات دستگاه‌های موبایل از راه دور، سخت‌افزار ویژه‌ی ضبط، انتقال یا بازتولید صدا، تصاویر و اطلاعات بهره می‌برد؟

براساس فرم ثبت گجت اچ‌تی‌سی، شاید اطلاعات زیادی به دست نیاید، اما به نظر می‌رسد ویژگی‌های جدیدی چون ردیابی داخلی و بیرونی که به میزان قابل توجهی مفهوم استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی را افزایش می‌دهد، در هدست وایو اکلیپس تعبیه شده است.

ممکن است حتی این هدست از واقعیت ترکیبی مایکروسافت نیز پشتیبانی کند و ارتباط دیرینه‌ی اچ‌تی‌سی و ردموندی‌ها سبب شده تا آنها جدی‌تر به دنیای واقعیت مجازی نگاه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات